Circulația feroviară pe prima cale ferată construită în România: București – Giurgiu a fost redeschisă după 19 ani, după ce ruta a stat blocată din cauza unui pod rupt de inundații în 2005.
Pe vremea lui Carol I, călătoria pe acestă rută dura 90 de minute. În prezent, trenul face cu o jumătate de oră mai mult.
Deși linia este acum funcțională, trenul parcurge această distanță, de numai 67 de km, tot în două ore, față de 45 de minute, cât ar fi normal. Și când nici bine nu a deschis circulația, aflăm că CFR trebuie să o închidă, din nou. Calea ferată nu este electrificată, restricțiile de viteză sunt dese și urmează un nou șantier, scrie Știrileprotv.
Lucrările, în valoare de 120 de milioane de euro, s-au concentrat pe câțiva kilometri în apropierea podului, iar în construcția lui s-au dus cei mai mulți bani.
În cei 19 ani în care ruta a fost închisă, CFR a pierdut şi timp, și bani: volumul de marfă s-a înjumătățit, iar traficul de călători a scăzut de 10 ori.
Conform sursei citate, circulația se va închide iarăși, pentru că lucrările de electrificare trebuie ele finalizate până în 2027.