Conform datelor oficiale, turismul începe să-și revină după pandemie. Numărul străinilor care aleg să-și petreacă nopțile în țara noastră a crescut semnificativ, beneficiind în mod deosebit de proliferarea evenimentelor culturale din ultimul timp.
Capitala atrage oaspeți străini la fel de mult ca Cluj și Timișoara, în ciuda faptului că mai sunt încă unele lucruri de pus la punct.
Cu toate că Centrul Istoric al Capitalei este mereu în reparații, acesta continuă să fie un punct de atracție pentru turiștii străini. Unii dintre aceștia sunt fascinați de clădirile istorice, în timp ce alții apreciază viața de noapte vibrantă și oferta de distracție. Cu toate acestea, turiștii străini au și câteva sugestii în ceea ce privește îmbunătățirea orașului, scrie stirileprotv.
„Cred că ar trebui să fie mai multe benzi pentru biciclete în București, iar aceste străzi nu sunt bune pentru bagaje. Ce altceva aș corecta este urbanismul. Nu sunt suficiente bicicletele electrice, văd că oamenii nu mai folosesc biciclete”, spune un turist.
În anul 2019, numărul turiștilor care ajungeau în Capitală depășea 2 milioane, însă pandemia a avut un impact semnificativ asupra acestui număr. Turismul a început să-și revină anul trecut, când peste 1,6 milioane de străini au vizitat Bucureștiul. Acest lucru se datorează în mare parte diversității de opțiuni de distracție pe care orașul le oferă. De la concerte și festivaluri de muzică și cultură, până la muzee, spectacole de teatru și celebrele Străzi Deschise, există o varietate de activități pentru toate gusturile. Cu toate acestea, agențiile de turism care încearcă să atragă vizitatori în țară noastră au anumite nemulțumiri.
„În fiecare an ne lovim de noi bariere. Avem mai nou și restricții de circulație în centrul Bucureștiului. Există un perimetru care include Piața Unirii. Ne afectează în mod direct pentru că avem autobuze și autocare, iar acela este practic unul dintre punctele cele mai frumoase ale Bucureștiului și orice turist care vine până în București trebuie să vadă centrul. Încercăm să nu îi ducem prin cartiere obscure”, a precizat Virginia Lungu, agent de turism.
Pentru a primi mai mulți vizitatori, municipalitatea dorește să reintroducă linia de transport turistic „Bucharest City Tour”. Cu toate acestea, au fost achiziționate autobuze vechi, majoritatea dintre ele fiind deja defecte, la un cost de 70.000 de euro per vehicul, de către STB.
„Înțeleg de la STB că este o activitate profitabilă economică, spre deosebire de transportul public unde știți că subvenția este mai mare de un miliard de lei pentru municipalitate”, a declarat Nicușor Dan, primarul Capitalei.
Au existat și alte proiecte care nu au trecut de etapa de planificare. Cu toate acestea, Esplanada de pe Dâmbovița trebuie să mai aștepte, deoarece implementarea proiectului a fost amânată din nou. Situația este diferită în orașe precum Timișoara sau Cluj, unde s-au dezvoltat strategii de turism bine puse la punct.