Bogdan Nica, managerul spitalului din Ploiești: Ca să nu mai fie incendii în spitale, e nevoie de norme draconice, instruirea personalului, finanțare rapidă, debirocratizare, vaccinare, certificat verde (VIDEO)
Bogdan Nica, managerul Spitalului Județean de Urgență Ploiești, a vorbit joi, pentru B1 TV, despre măsurile ce trebuie luate la nivel național ca tragedii precum incendiul izbucnit în unitatea pe care o conduce să nu se mai repete.
Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Bună, România!”, moderată de Radu Buzăianu și Răzvan Zamfir pe B1 TV.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Bogdan Nica: E nevoie de norme draconice în spitale
„Soluția ca să prevenim cu adevărat astfel de tragedii, pe de o parte, o gândire unitară pe toate unitățile spitalicești care au ATI sau alte secții care tratează cu oxigen la presiune mare și care să impună niște norme draconice, dar să existe și soluții de a rezolva aceste norme.
Trebuie să ne gândim și la calitatea factorului uman care trebuie instruit și reinstruit.
Cred că măsurile de prevenție, vaccinare, măsuri restrictive, certificat verde ar reuși să facă sistemul să respire, să putem face modificările necesare să putem supraveghea toate secțiile”, a declarat managerul spitalului.
Bogdan Nica, reproșuri la adresa decidenților politici
Nica a reproșat apoi birocrația și procedurile extrem de greoaie când vine vorba de investițiile în spitale.
„Eu mă întreb retoric dacă vreun spital, de la tragedia care s-a întâmplat la ”Matei Balș”, a mai primit autorizație de incediu… practic noi am primit o amendă mare în februarie. Eu eram venit de trei luni în spital și am rezolvat cam 95% din toate problemele sesizate de ISU, dar sunt proceduri, licitații publice și timp care se pierde. Poate legiuitorul pentru această problemă, după ”Balș”, ar trebui să găsească o soluție urgentă și poate și o linie de finanțare, alta decât cea prin proiecte, care merge foarte greu”, a mai spus managerul spitalului, pentru B1 TV.
Nica a precizat apoi că nu ar mai fi durat mult până la obținerea autorizației de la ISU: „E un expert extern care trebuie să întocmească dosarul de risc la incendiu și să-l depunem la ISU și în 30 de zile ne dau autorizația. N-am avut obiecții de la ISU cu excepția faptului că autorizația nu s-a mai obținut din 2014. Noi am încercat s-o obținem anul ăsta. Măsurile s-au îndeplinit”.