Bogdan Chirițoiu, șeful Consiliului Concurenței, a oferit detalii în emisiunea Drumurile noastre, cu Ștefan Etveș, despre o investigație privind o posibilă restricționare a concurenței pe piața spațiilor duty-free din Aeroportul Otopeni.
Peste 4,000 de m2 de spații comerciale dintre care 2.200 de m2 sunt cafenele sunt vizate de această investigație, în contextul anchetei desfășurate de DNA. Compania Națională Aeroporturi București nu a reușit nici până acum să organizeze o licitație după ce contractele au expirat din decembrie 2022.
„Ce s-a întâmplat acum o lună m-a surprins, poate că nu trebuia să ne surprindă că zvonuri au tot fost, dar zvonurile în România sunt despre orice. Am fost surprins și surprinși. Pentru noi investigația asta era o etapă procedurală, birocratică. Aeroportul nu a reușit să facă licitațiile până la 31 decembrie, ne cere aprobarea ca să prelungească contractele până își termină licitațiile și investigația era o procedură administrativă ca să evaluăm dacă și cu cât permitem aeroportului să prelungească contractele.
La vremea aceea, ce ne-a spus aeroportul: noi ne-am străduit să facem licitațiile, ne-a reclamat firma Milenium la Curtea de Apel București, Curtea a greșit, ne-a anulat procedura, lăsați-ne să reluăm procedura și să prelungim contractele până atunci. Lucrurile sunau plauzibil, dar acum au apărut elemente noi din presă. Pun sub semnul întrebării buna credință a unora dintre angajații Aeroporturi, unor oameni care fac parte din conducere”.
Bogdan Chirițoiu a explicat că investigația privind prelungirea contractelor a fost deschisă înainte de ancheta DNA:
„Aeroporturi ne-au trimis un nou calendar, înainte de declanșarea scandalului. Ne-a spus: nu ne sancționați că nu a fost din vina noastră. Noi am deschis această investigație înainte să apară public dosarul DNA”.
Bogdan Chirițoiu a spus că actualele contracte se mai pot prelungi o perioadă până când se vor organiza licitațiile. Pe de altă parte acesta a precizat că poate fi posibil ca spațiile comerciale să fie închise după expirarea prelungirilor actuale. El a spus că decizia este la Compania Națională Aeroporturi București.