Bogdan Chirițoiu: Companiile din transporturi nu merg grozav, dar nu moare nimeni anul acesta. Sper că până la anul o să avem aprobate planurile de restructurare și la CFR Marfă, și la TAROM, și sperăm și Blue Air (VIDEO)

Publicat: 04 02. 2022, 16:27
Actualizat: 04 02. 2022, 16:29
Foto: Facebook @ CFR Marfă

Companiile din transporturi nu au o situație grozavă, dar nu moare nimeni anul acesta, a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, vineri, pe B1 TV, la „Drumurile Noastre” cu Ștefan Etveș.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Bogdan Chirițoiu, pe B1 TV: „Eu sper că până la anul o să avem aprobate planurile de restructurare și la CFR Marfă, și la TAROM, și sperăm și Blue Air”

Întrebat dacă se poate spune despre CFR Marfă că este la o semnătură de faliment, președintele Consiliului Concurenței a negat: „Nu, nu cred că intră nimeni în niciun fel de faliment. Nu zic că aceste companii din transporturi merg ele grozav, dar nu moare nimeni anul acesta”.

„Eu sper că până la anul o să avem aprobate planurile de restructurare și la CFR Marfă, și la TAROM, și sperăm și Blue Air, companie românească care a primit ajutor de stat de la statul român. Nu e o companie a statului, dar e totuși un operator din România care a primit un ajutor de stat. Toate acestea trei sunt în discuții la Comisia Europeană, eu zic că le vom rezolva în acest an. Suntem fericiți că la Complexul Energetic Oltenia a aprobat Comisia Europeană planul de restructurare. Este un mare succes, adică ne lasă să mai cheltuim două miliarde și ceva de euro pentru retehnologizarea la Oltenia. Dacă am scos Oltenia, obținem aprobarea și pe CFR Marfă, și pe TAROM”, a adăugat oficialul.

Referitor la CFR Marfă, el a adăugat: „Eu sunt convins că vom ajunge la o înțelegere cu Comisia Europeană și vom avea un plan de restructurare aprobat de Comisia Europeană, de asta sunt sigur”.

Întrebat dacă va intra totuși în faliment compania, Bogdan Chirițoiu a explicat: „Nu, faliment, nu. Ea e în concordat în momentul de față. Să vedem, concordatul trebuie să expire, s-ar putea să trebuiască să fie prelungit concordatul. (…) Din aprilie 2021 nu s-au schimbat fundamental lucrurile. Cam același plan avem la CFR Marfă. Bun, acum o să rămână două companii, nu una, dar în esență aceeași operațiune se întâmplă. Partea viabilă din CFR Marfă, sub un alt nume, va continua să funcționeze și o serie de active excedentare vor fi vândute ca să își recupereze statul banii pe care îi are de recuperat de la CFR Marfă”.