De la 1 iunie, benzina și motorina vândute în România trebuie să conțină obligatoriu biocarburanți într-o proporție de 8% pentru benzină și 6,5% pentru motorină, anunță o ordonanță a Guvernului.
Măsura se aplică pentru ca România să își respecte, ca stat membru al UE, obligația de reducere a gazelor cu efect de seră, dar trebuie să își atingă și ținta de folosire a minim 10% din energia din surse regenerabile, pentru toate formele de transport, transmite Adevărul.
Biocombustibilii din carburanți este posibil să ducă la creșterea prețurilor acestora. Mai multe state membre ale UE folosesc deja bioetanol în stațiile publice de carburanți, iar șoferii trebuie să profite de această situație.
Cea mai mare îngrijorare este legată de creșterea consumului, pentru că mașinile au nevoie de mai mult biocombustibil decât de benzină pentru a parcurge aceeași distanță.
Pe lângă această problemă, este posibil ca mașinile mai vechi să nu fie la fel de fiabile, pentru că autoturismele cu biocombustibili sunt mai predispuse la defecțiuni.
Cu toate acestea, există o variantă prin care șoferii pot compensa creșterea consumului mașinii. Un condus economic poate reduce cu aproape 40% consumul, în funcție de abilitățile șoferului, în timp ce creșterea consumului cu biocombustibil ar crește cu 10%.
Anvelopele sunt foarte importante când vine vorba de reducerea consumul. Șoferul trebuie să verifice presiunea, pentru că în cazul în care aceasta este redusă cu 20% crește gradul de uzură al anvelopelor cu 16% și consumul cu 4%.
Condusul lin este alt factor care duce la economisirea combustibilului. Un expert al carVertical spune că frânele trebuie utilizate cât mai rar, astfel încât mașinile să folosească mai mult din inerția lor. Un exemplu în acest sens, este la semafor, când acesta este roșu, șoferul să reducă viteza și să meargă din inerție până când se va face verde. Pornirea de pe loc necesită mai mult combustibil, iar accelerarea rapidă, de asemenea, duce la un consum mai mare.
Sfatul cel mai bun este ca șoferii să păstreze distanța față de mașina din față, astfel încât să nu fie necesară frânarea bruscă.