Beatrice Mahler: Mi se pare normal să nu neglijăm nici pacientul Covid, nici pacientul cu boală cronică. Prioritatea ține de amenințarea pentru sănătatea publică. Cred că trebuie să găsim soluții acolo unde suntem (VIDEO)

Publicat: 12 04. 2021, 16:59
Foto: facebook.com/beatrice.mahler

Dr. Beatrice Mahler a susține că Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta” din Capitală, unde este manager, a asigurat asistență încă de la început de pandemie atât pentru pacientul Covid, cât și pentru cel cu boală pulmonară cronică. „Este extrem de important ca o boală cronică care se acutizează să fie evaluată de un medic, pentru că viața până la urmă are prioritate, indiferent de ce boală suferim”, a explicat ea, luni, pe B1 TV, la „Se întâmplă acum!” cu Tudor Barbu.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Beatrice Mahler, managerul Institutului „Marius Nasta”, despre tratarea pacienților Covid și a bolnavilor cronici

„Eu pot să spun că Institutul «Marius Nasta» încă de la început, de un an, asigură asistență pacientului Covid, dar și pacientului cu boală pulmonară cronică. Mi se pare normal să nu neglijăm niciuna din aceste două categorii, iar pacientul cu boală cronică trebuie, din contră, încurajat să ajungă către spital, pentru că există o teamă de Covid, de infecție în spitale, și acest lucru trebuie să încercăm să îl transmitem ca un mesaj de transparență și de încredere, pe care el trebuie să îl aibă pentru a ajunge la noi. Este extrem de important ca simptomele care trenează, ca o boală cronică care se acutizează să fie evaluată de un medic, pentru că viața până la urmă are prioritate, indiferent de ce boală suferim”, a declarat Beatrice Mahler.

Managerul Institutului „Marius Nasta” a făcut apel la solidaritate și a vorbit despre noua legislație privind crearea de circuite în interiorul spitalelor.

„În acest moment, avem o legislație diferită față de cea a ultimului an. De două săptămâni avem o legislație în care fiecare manager poate să-și creeze circuite, astfel încât să acorde asistență pacientului care are cea mai mare nevoie. Eu cred că fiecare manager trebuie să vadă prioritatea momentului și să o ajusteze la tipul de servicii pe care îl oferă. Prin urmare, este extrem de important să fim cu toții solidari și împreună, când vorbim de pacienți și de nevoile lor”, a adăugat medicul.

Întrebată care este prioritatea spitalelor, pacienții Covid sau cei pe care îi trata până la pandemie, managerul Beatrice Mahler a explicat: „Eu consider că prioritatea ține de amenințarea pentru sănătatea publică care există în acel moment și, așa cum la «Nasta» s-a putut face loc și acestor bolnavi, pentru că era nevoie de asistență și pentru ei, cred că fiecare trebuie să găsim soluții acolo unde suntem”.