Bănescu (BOR), după ce Pandele l-a numit „fariseu”: Depășirea măsurii denunță o suicidară ratare morală și e cazul oricui se lasă luat de valul egolatriei, de autoritarismul sterp asupra celorlalți
Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române (BOR), a revenit cu o nouă postare pe Facebook în care a arătat ce înseamnă „a sta prost cu caracterul”. În mesaj, acesta susține că „depășirea măsurii în orice denunță cu precizie inadecvarea la realitate, o suicidară ratare inclusiv morală”. Totodată, reprezentantul BOR afirmă că „depășirea măsurii” și „inadecvarea la realitate” reprezintă „cazul oricui se lasă luat de valul tulbure al egolatriei, al lăcomiei de vizibilitate, de întâietate, de autoritarism sterp asupra celorlalți”.
Mesajul a fost postat în contextul schimbului de replici dintre el și cuplul Firea – Pandele.
Vasile Bănescu (BOR), despre „ce înseamnă ‘a sta cam prost cu caracterul’”
„Depășirea măsurii în orice denunță cu precizie „inadecvarea la realitate”, o suicidară ratare inclusiv morală.
Este cazul oricui se lasă luat de valul tulbure al egolatriei, al lăcomiei de vizibilitate, de întâietate, de autoritarism sterp asupra celorlalți. E cazul trist al oricui se lasă sedus de strategia rudimentară a invectivei, a judecății sumare și a lui hodoronc-tronc.
Când asta se înfiripă și se consumă în cadrul prin excelență delicat în care se operează cu „cele nevăzute”, spirituale, lucrurile devin grotești, ridicole, caricaturale. În esență, antihristice”, a scris Vasile Bănescu, pe Facebook.
Acesta a mai susținut că excesul nu se asortează cu straiele unei poziții publice arhipăstorești.
„’a sta cam prost cu caracterul’, cu gradul de rafinament lăuntric, indică mai degrabă o surditate și orbire spirituale, decât acuitate morală sau orice altă virtute predicată, niciodată practicată.
Virtutea, când există, presupune un real, oricât de modest, grad de smerenie și inteligență (duhovnicească).
A apela, de exemplu, obtuz și trivial la ofensarea cuiva pe care nu-l cunoști, a-ți cultiva malițios, neinspirat, imaginarul și așa sărac, a confunda cotidian duhovnicescul cu prea omenescul, altruismul pastoral cu autoritarismul local, a te livra celorlalți exclusiv în cheie autoritaristă fără nicio acoperire în autentica autoritate, iată doar câteva dintre simptomele unui jenant autosabotaj, căruia unii i-ar putea descrie principala cauză prin cuvintele: „a sta cam prost cu caracterul”.
„Doctorul sufletelor”, cu acordul pacientului, le vindecă însă pe toate”, a mai scris Vasile Bănescu, pe Facebook.
Schimb de replici Bănescu – Firea / Pandele
Amintim că Vasile Bănescu a reacționat dur, pe Facebook, după ce jurnaliștii au descoperit chinurile la care erau supuși bătrânii din trei azile din Ilfov. Acesta a argumentat că „a luat atitudine” deoarece, creștin fiind, a fost îndurerat de ce a auzit și „am denunțat răul care se consumă prin intermediul unor persoane”.
Reprezentantul BOR nu a dat niciun nume în mesajele sale, dar presa a dedus că face referire la cuplul Gabriela Firea – Florentin Pandele, mai ales date fiind legăturile celor doi cu oameni din asociația care deține azilele.
De altfel, Firea și Pandele înșiși s-au simțit. Pandele l-a făcut pe Bănescu „fariseu” în „straie #rezist”, l-a acuzat că a devenit USR-ist și a ținut să-i amintească lui Bănescu de banii (publici) dați de Firea pe vremea când era primar pentru biserici și Catedrala Mântuirii Neamului.
La rândul ei, Gabriela Firea a acuzat că se încearcă scoaterea ei din viața publică, a dat vina pe USR și a susținut că „Dumnezeu nu are nevoie de purtători de cuvânt”.
De cealaltă parte, Vasile Bănescu a revenit și cu alte mesaje în care a denunțat „absența totală a umanității” și „apărarea disperată a imaginii publice”. Totodată, acesta a vorbit și despre un „diavol travestit” în imaginea unui om cu intenții bune „doar să-l girăm, doar să-l votăm”.