Puţin peste jumătate dintre elevii de 15 ani reuşesc să obţină cunoştinţe de bază în ce priveşte citirea şi înţelegerea unui text, iar părăsirea timpurie a şcolii afectează peste 46.000 de copii în fiecare an, se arată într-un raport conceput de organzația „Child Rights Now” România, prezentat miercuri şi citat de Agerpres.
Raportul vorbeşte şi de rataabandonului şcolar, dar şi de performanţele şcolare, în general foarte slabe.
„La nivelul şcolii primare, gimnaziale şi liceale, părăsirea timpurie a şcolii afectează peste 46.000 de copii anual. În rândul celor care rămân în procesul educaţional rezultatele educaţiei sunt foarte slabe”, se arată în raport.
În continuare, raportul indică şi o problemă mai veche a sistemului de învăţământ românesc: lipsa de eficienţă şi sistemul de predare depăşit.
„Doar aproximativ 61% dintre elevii de 15 ani reuşesc să obţină cunoştinţe de bază în ce priveşte citirea şi înţelegerea unui text, precum şi de matematică, rezultat care plasează România pe locul 3 în coada clasamentului între cele 28 de state membre UE”, mai indicăraportul.
De asemenea, se face referire şi la o altăveche problema a sistemului de învăţământ românesc: performanțele slabe la școalăale copiilor de etnie romă.
„Discrepanţele privind rata participării la educaţie a diferitelor grupe de vârstă, precum şi rezultatele mult mai slabe ale indicatorilor în cazul copiilor de etnie romă şi incidenţa crescută a abandonului şcolar în general reprezintă motive importante de îngrijorare privind respectarea dreptului la educaţie în România”.
Ce alte cifre cuprinde raportul:
Raportul pentru România a fost conceput de organizaţiile ce fac parte din „Child Rights Now!”: în speţă Fundaţia Terre des hommes – Elveţia, Salvaţi Copiii România, SOS Satele Copiilor România şi World Vision România.
Iniţiativa globală „Child Rights Now!” are ca scop monitorizarea modului în care sunt respectate drepturile copiilor din lume, la 30 de ani de la intrarea în vigoare a Convenţiei ONU privind Drepturile Copilului.