Cursurile online îipun în dificultatepe elevi, părinți și profesori. De aceea, psihologiişi reprezentanții Inspectoratului Școlar București oferă sfaturi pentru ca activitatea online să se desfășoare eficient.
Psihologul Mihaela Dinu, al organizației ,,Salvați Copiii” susține căelevii din clasele primare nu ar trebui săpetreacăîn fața ecranelor mai mult de 30,cu pauze de 10 sau chiar 15 minute.
„Acasă nu pot, deloc! Când sunt la mami la muncă reuşesc mai bine să mă concentrez, dar nici chiar aşa de bine pentru că am un coleg care mereu îşi lasă microfonul pornit. Intru online, îmi ia vreo 5 minute să-mi găsesc doar caietele. Uneori uit ce trebuie să scriu. Când mor de foame, atunci îmi închid camera şi mă duc în bucătărie să-mi iau ceva de mâncare. Sau mă mai duc în dormitor când nu mai am baterie la telefon”, a povestit un elev de clasa a III-a, potrivit Antena 3.
„Aş propune ca pentru clasele I-IV să nu fie perioade mai lungi de 30 de minute, fără pauză de 10 minute, chiar un sfert de oră. Pauza însemnând să se ridice din faţa ecranului, să privească pe geam, să bea o gură de apă, să se mişte prin casă”, a precizat Mihaela Dinu psiholog la organizația „Salvaţi Copiii”.
„Dacă vorbim de copiii mai mari, din ciclul liceal, atunci pot fi 50 de minute de activitate. Având în vedere că ecranul în această perioadă nu mai are doar funcţia aceea ludică, ci începe să capete din funcţia cognitivă, cea de învăţare, atunci puterea de concentrare scade”, spune Mihaela Dinu, psiholog la organizația „Salvaţi Copiii”, la Antena 3.
„La nivelul unităților de învățământ se iau deciziile temporare de modificare a timpului alocat unei ore. Recomandarea noastră a fost sa se micșoreze ora de curs în online”, a declarat pentru Edupeduinspectorul școlar general adjunct Liliana Toderiuc.