Avertisment pentru clienții E.ON Energie: Activități de tip fishing în numele companiei. Cum vă puteți proteja
E.ON Energie România avertizează clienții, într-un comunicat de presă, să nu deschidă documentele atașate și link-urile transmise în e-mailuri de tip phishing (tentativă de furt a informațiilor), primite în ultimele zile, mesaje care se referă la o cerere de ofertă de preț și la disponibilitatea de instalare a unor produse E.ON.
Prețul energiei electrice și al gazelor poate fi verificat pe pagina web a companiei (www.eon.ro) sau pe comparatorul de prețuri pus la dispoziție pe pagina web a ANRE (www.anre.ro) iar mai multe informații despre produsele E.ON pot fi găsite tot pe pagina web a companiei.
E.ON oferă detalii despre prețuri și oferte doar în cazul în care primește solicitări pe e-mail din partea clienților
E-mailurile de phishing pot conține îndemnuri de a trimite o confirmare de primire/livrare, de a deschide documente atașate cu format necunoscut, de a completa rapid cereri sau de a accesa linkuri prescurtate care ascund adevărata adresă URL.
Recomandarea specialiștilor în Cyber Security din cadrul E.ON Energie România este de a NU da curs acestor invitații deoarece documentele atașate sau link-urile pot conține viruși care vor afecta funcționarea dispozitivelor sau pot accesa datele personale fără permisiunea utilizatorului.
Recomandarea specialiștilor pentru siguranța clienților
Compania sfătuiește clienții să respecte următoarele reguli generale de prevenție privind securitatea cibernetică:
• Să evite deschiderea e-mailurilor primite de la companiile de la care nu așteaptă vreun mesaj;
• Să nu deschidă și să nu salveze documentele atașate primite de la adrese de e-mail care nu sunt de încredere;
• Să nu se grăbească să interacționeze cu e-mailul, mai ales când mesajele creează sentimentul fals al unei urgențe;
• Să verifice corectitudinea limbajului, de regulă fiind scrise nenatural, cu greșeli gramaticale.
- Pentru verificarea unui e-mail primit de la E.ON Energie România care trezește suspiciuni că ar fi un e-mail de phishing, încurajăm clienții să ne contacteze pe canalele de comunicare puse la dispoziție de companie:
- Prin accesarea contului E.ON Myline pe www.eon.ro/myline sau în varianta de aplicație mobilă, non-stop, respectiv a serviciului suport clienți pe eon.ro/servicii-suport-clienti, non-stop, care nu necesită interacțiunea cu agenți E.ON;
• Prin serviciul E.ON Chat, disponibil pe eon.ro, pentru răspunsuri generice;
• Prin apelarea Call Center la 0265.200.900, de luni până vineri, între orele 8:00-20:00, tarif normal din orice rețea.