Grupul Digi a lansat un avertisment pentru clienții săi. În această perioadă, imaginea companiei este folosită pentru un atac cibernetic în masă.
Abonații au primit mail-uri false, copiate aproape la indigo cu cele reale, în care li se cerea să plătească factura.
În cadrul mesajelor de acest gen primite de clienți, aceștia sunt îndrumați să dea click pe un link, care mai apoi îi direcționează către o pagină clonată. Odată introduse datele de card, hackerii pot efectua tranzacții cu banii din conturile bancare ale abonaților.
„Este o tentativă nouă de fraudă, nouă, în sensul în care targetează subiectul, de data aceasta Digi, și clienții companiei Digi, impersonând societatea, folosindu-se de imaginea vizuală și transmit notificări de plată. Astfel, clonează site-ul companiei și solicită clienților să facă tranzacții sau să introducă datele de card, în vederea achitării serviciilor de care beneficiază.
Trebuie să fim atenți la sursa mesajului, de unde provine, să ne asigurăm că este legitim, să ne asigurăm că link-urile către care se redirecționează sunt cele legitime. Bineînțeles, greșelile gramaticale pot atrage atenția, atacatorii nefiind, neapărat, de origine română. Detaliile care pot fi generice, doar care să cloneze și care să dea impresia de legitimitate a unui mesaj, să nu fie un cod de client invalid. Suma să nu coincidă, o diferență de imagine, vizuală, poziționare.
Și trebuie să fie, de asemenea, atenți, de fiecare dată, când își introduc datele personale, în special căsuțele de mail, pentru că acestea ar putea fi folosite în atacuri viitoare”. a declarat Mihai Ion Aurelian, potrivit Digi24.
În acest sens, specialiștii în securitate cibernetică au lansat un avertisment, spunând că utilizatorii trebuie să acorde o atenție sporită email-urilor pe care le primesc, deoarece acestea pot conține indicii că sunt victime ale hackerilor.
Astfel, reprezentanții companiei spun că, în primul rând, trebuie să fim foarte atenți cui furnizăm datele personale și bancare.
O altă recomandare face referire la utilizarea unor parole puternice, unice și securizate, dar și folosirea autentificării cu mai mulți factori.
Reprezentanții companiei ne recomandă să nu spunem nimănui datele de acces și să nu ne lăsăm dispozitivele noastre nesupravegheate în public. În plus, pentru informații este recomandat să folosim doar canalele oficiale de comunicare pe care compania le oferă.