Autoritățile vor realiza un nou proiect de modernizare a căilor ferate între Predeal și Brașov. Trenurile vor circula cu 200 km/oră și drumul va fi mai scurt cu 5 km

Autoritățile vor realiza un nou proiect de modernizare a căilor ferate între Predeal și Brașov. Trenurile vor circula cu 200 km/oră și drumul va fi mai scurt cu 5 km
Sursa foto: Pixabay

Un nou proiect de modernizare al tronsonului Predeal-Brașov ar urma să aibă loc. Autoritățile din Brașov își propun să scurteze traseul pe ruta Câmpina –Brașov și să construiască un tunel de aproximativ 10 kilometri pe lângă Predeal.

Cu ce viteză vor circula trenurile

Proiectul de modernizare a căii ferate pe ruta Predeal-Brașov presupune construirea unui tunel de 9,8 km pe lângă Predeal, astfel traseul coridorului feroviar între Câmpina și Brașov va fi scurtat cu 4,83 km. Tronsonul de cale ferată ce va fi modernizat are o lungime de 25,67 kilometri, iar viteza de circulație a trenurilor va fi între 80 km/h și 200 km/h, potrivit click.ro. 

Proiectul de modernizare a căii ferate Predeal – Brașov a ajuns în faza de evaluare la Agenția pentru Protecția Mediului Brașov. Proiectantul a depus documentația necesară pentru obținerea acordului de mediu. Conform dosarului depus la APM Brașov, noul sector de cale ferată se va desprinde din calea ferată existentă la km 139+000 (între Azuga şi Predeal).

Gara din Predeal va dispărea

Gara Predeal nu va mai fi pe traseul București-Brașov, deoarece noua magistrală va ocoli orașul. Calea ferată va continua cu un pasaj peste un drum local şi va intra în Tunelul Predeal, la kilometrul 139+400, după care va continua către nord prin tunel. Tunelul va trece pe sub DN 73A, va ocoli la vest oraşul Predeal şi va ieşi din munte la km 149+200, la vest de Timişu de Sus, imediat după staţia CFR. După ce va ieşi din tunel, calea ferată va urma traseul celei existente, până la Braşov.

Potrivit proiectanţilor, de la km 149+200 (unde începe tunelul), traseul are caracteristicile unei variante noi de traseu, şi are elemente geometrice în aliniamentul orizontal şi vertical ce permit o viteză de proiectare de 200 km/oră.

„Această secţiune de traseu se poate încadra într-un viitor traseu de mare viteza prin continuarea aliniamentelor de început şi sfârşit pe trasee noi ce vor fi ulterior studiate”, se arată în documentaţia depusă la APM Braşov.

Conform documentelor, trenurile vor scădea semnificativ viteza la ieșirea din tunel până la 80 de km pe oră din cauza curbei de intrare în Gara Braşov, ce nu poate fi modificată.

Durata execuției lucrărilor de modernizare va fi de aproximativ șapte ani, respectiv până în 2033, la care se vor adăuga cinci ani, perioada de garanție, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`