Autoritățile franceze limitează produsele care pot fi comercializate în supermarketuri

Publicat: 03 11. 2020, 12:45
Foto: Pixabay.com

Autoritățile franceze au emis un decret prin care sunt specificate singurele produse care pot fi vândute în spațiile comerciale mari. Acest decret își propune să răspundă cererii micilor comercianți care au denunțat concurența neloială din supermarketuri.

Confruntat cu revolta micilor comercianți care denunță „concurența neloială”, premierul Jean Castex a anunțat duminică închiderea începând de marți a rafturilor cu produse considerate neesențiale în supermarketuri, scrie bfmtv.com.

Un decret publicat dimineața în Monitorul Oficial specifică lista așa-numitelor produse „esențiale” care pot fi încă vândute de „supermarketuri, spații comerciale cu mai multe magazine, hipermarketuri și alte magazine cu o suprafață de peste 400m² „.

Se adaugă la această listă „articole de toaletă, produse de igienă, produse de întreținere și îngrijire a copiilor”.

Înainte de adăugarea produselor de igienă, articolul 37 alineatul (1) enumera deja celelalte activități care permit magazinelor cu amănuntul să primească publicul, și anume:

• Întreținerea, repararea și inspecția tehnică a autovehiculelor, vehiculelor, mașinilor și echipamentelor agricole

• Comerț cu echipamente auto

• Comerț și reparații de motociclete și biciclete

• Aprovizionare necesară pentru ferme

• Comert cu amanuntul al produselor congelate

• Magazin alimentar general

• Magazine

• Supermarketuri

• Magazine cu mai multe magazine

• Hipermarketuri

• Comerț cu amănuntul de fructe și legume în magazine specializate

• Comerț cu amănuntul al cărnii și al produselor din carne în magazine specializate

• Comerț cu amănuntul de pește, crustacee și moluște în magazine specializate

• Comert cu amanuntul al painii, patiseriei si cofetariei in magazine specializate

• Comert cu amanuntul al bauturilor in magazine specializate

• Vânzare cu amănuntul de alte produse alimentare în magazine specializate

• Vânzarea cu amănuntul a combustibililor și combustibililor în magazine specializate, magazine asociate cu aceste afaceri pentru vânzarea de alimente de luat, cu excepția produselor alcoolice și a instalațiilor sanitare deschise utilizatorilor drumurilor

• Comert cu amanuntul al echipamentelor de informare si comunicare in magazine specializate

• Comerț cu amănuntul de computere, unități periferice și software în magazine specializate

• Comert cu amanuntul al echipamentelor de telecomunicatii in magazine specializate

• Comerț cu amănuntul de materiale de construcții, feronerie, vopsele și ochelari în magazine specializate

• Comerț cu amănuntul al textilelor în magazine specializate

• Comerț cu amănuntul de ziare și articole de papetărie în magazine specializate

• Comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice în magazine specializate

• Comert cu amanuntul al articolelor medicale si ortopedice in magazine specializate

• Afaceri cu amănuntul optice

• Vânzare de semințe, îngrășăminte, animale de companie și alimente pentru aceste animale în magazine specializate

• Comerțul cu amănuntul cu produse alimentare pe tarabe supuse, atunci când sunt instalate pe o piață, la dispozițiile articolului 38

• Comerț cu amănuntul al produselor din tutun, țigărilor electronice în magazine specializate

• Închirierea și leasingul autovehiculelor

• Închirierea și leasingul altor mașini, echipamente și bunuri

• Închirierea și leasingul de mașini și echipamente agricole

• Închirierea și leasingul de mașini și echipamente pentru construcții

• Repararea computerelor și a bunurilor personale și de uz casnic

• Repararea computerelor și a echipamentelor de comunicații

• Repararea computerelor și a echipamentelor periferice

• Repararea echipamentelor de comunicații

• Vopsitor de rufe

• Comerț cu ridicata și curățătorie chimică

• Activități financiare și de asigurări

Cu alte cuvinte, toate celelalte activități sunt, prin definiție, interzise. Aceasta înseamnă, de exemplu, că supermarketurile trebuie să închidă rafturile dedicate produselor textile și culturale (cărți, CD-uri etc.), jucării, mobilier și chiar flori. Guvernul a lăsat o „toleranță” până miercuri pentru aplicarea măsurii.

Indicator de capacitate de recepție

În plus, a fost creat un gabarit de capacitate de recepție, care obligă unitățile în cauză să nu poată „găzdui un număr de clienți mai mare decât cel care le permite fiecăruia să rezerve o suprafață de 4 m2”. Capacitatea maximă de recepție trebuie să fie „afișată și vizibilă din afara” magazinelor. În plus, „atunci când circumstanțele locale o impun, prefectul departamentului poate limita numărul maxim de clienți care pot fi cazați în aceste unități”, specifică textul.