Autobuze și autocare pentru înlocuirea trenurilor de călători pe toată zona dintre Cluj-Napoca și Oradea, din 8 ianuarie
Tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se închide, astfel că din 8 ianuarie continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj-Napoca și Oradea va fi asigurată cu autocare și autobuze, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
ARF, precizări despre închiderea tronsonului de cale ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea
ARF a oferit detali despre programul autobuzelor de înlocuire a trenurilor de călători.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, începând cu data de 08 ianuarie 2024, continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj-Napoca și Oradea va fi asigurată prin introducerea serviciilor de autocare sau autobuze de înlocuire tren de călători.
(…) În ce privește operatorul de transport feroviar de călători, cu capital de stat, CFR Călători, precizăm că acesta va institui serviciile de înlocuire tren în termenul cel mai scurt, în condițiile finalizării procedurilor de achiziții publice ale acestor servicii.
Totodată, reamintim că titlurile de călătorie feroviare rămân valabile, indiferent dacă călătoria începe, în mod tradițional, pe calea ferată și se continuă cu un astfel de serviciu de înlocuire sau începe, în noile condiții legale, cu serviciul de înlocuire și se continuă pe calea ferată.
De asemenea, menționăm faptul că, autobuzele și autocarele de înlocuire tren vor permite reintroducerea unor servicii publice de transport oferite în cadrul mersului de tren 2022/2023, care au fost suspendate în condițiile capacității de transport pe timpul lucrărilor de modernizare a infrastructurii, iar biletele vor putea fi achiziționate și prin canalele de vânzări ale operatorilor de transport feroviar, inclusiv din zonele fără trafic pe perioada lucrărilor.