Podul de la Brăila este unul dintre cele mai mari și mai așteptate proiecte de infrastructură rutieră din România. Lucrările la drumul pe care vor circula autovehiculele au început, iar CNAIR a publicat primele imagini.
Autorizația de construire a primilor 7 km din cei 23, care vor face legătura cu podul suspendat de la Brăila, Brăila-Tulcea,a fost emisă la începutul lunii martie, dar lucrările au început abia din această lună, după ce au fost îndepărtate obstacolele și a fost nivelat terenul. În perioada următoare va fi turnat asfaltul.
Lucrările la drumul de 7 kilometriar fi trebuit să înceapă odată cu construirea podului, dar autoritățile de la București nu s-au implicat. În schimb, lucrările la pod sunt în grafic. Săptămâna viitoare va începe operațiunea de întindere a cablurilor de ancoraj.
Podul suspendat peste Dunăre va avea aproximativ 2.194 de metri. Acesta va lega Moldova și Muntenia de Dobrogea. Proiectul este împărţit în drumul principal Brăila-Jijila, judeţul Tulcea, de 19 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, de 4 km.
De asemenea, vor fi construite şi două viaducte de acces fiecare cu o lungime de 90 metri. Podul este construit de italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure. Lucrările au început la finalul lui 2018 și sunt programate să se încheie în 2023. 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 pentur execuție. Licitația pentru realizarea podului a fost câștigată de italieni și japonezi în ianuarie 2018.
Pentru acest proiectau fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Podul Brăila este al doilea din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale (1.120 metri) și al lungimii (1.974 metri). Pilonii podului au o înălțime de192 de metri.