Mulți români înlocuiesc micul dejun cu un covrig cumpărat în drum spre serviciu. De asemenea, și elevii evadează în pauze din curtea școlii, ca să dea o fugă până la simigerie pentru a-și cumpăra un covrig la doi lei.

„Un covri-king și un covrig cu nucă și cu miere. Când nu apuc să mănânc acasă, îmi iau ceva pe drum”

 „Acum chiar mi-e foame și am zis că merge un covrig, să fie de mâncare”

„Sunt zile când și doi covrigi îmi iau”, susțin mai mulți cumpărători.

Marile orașe au fost cucerite de simigerii, multe cu numele unor apostoli, deschise în sistem de franciză.

Împreună acestea au peste 200 de unități, cu o cifră de afaceri totală de aproape 40 de milioane de euro și un profit de șase milioane de euro, conform ultimelor date financiare publicate în 2020, potrivit stirileprotv.ro

„Produsul fiind foarte simplu, se potrivește cumva un nume din acesta. Până la urmă, bun, Iisus a multiplicat pâinea, dar dacă avea covrigi, multiplica covrigi. Deci ei au început Luca, Matei, Ioan, Marcu, pentru că, nu-i așa?”, a declarat Sorin Psatta, profesor asociat al Facultății de Jurnalism.

„Făina de patiserie s-a scumpit cu 75%, iar uleiul s-a dublat”

Pe lângă marile rețele, există mii de simigerii mici, afaceri de familie, care vând cel mult o mie de covrigi pe zi.

Ca să fie mai atractive, multe covrigării și-au adăugat în portofoliu plăcinte celebre, precum merdeneaua și ștrudelul.

„Avem un singur punct de lucru, suntem cinci oameni. Este și nu prea, dar v-am spus încercăm așa la limita supraviețuirii”, a transmis Camelia Creangă, angajat simigerie.

Familia Bejenaru are o simigerie în centrul orașului Bacău. Aici, un covrig încă mai costă un leu și jumătate, însă oamenii transmis că vor fi nevoiți să scumpească.

„Faţă de mai anul trecut, făina de patiserie s-a scumpit cu 75%, uleiul s-a dublat, curentul s-a scumpit cu 75%, şi toate preţurile au luat-o razna”, a mai adăugat Dorin Bejenaru, proprietarul afacerii.