Au apărut imagini cu noul metrou care va circula în București: Trenurile ar fi trebuit să fie livrate din iunie 2022

Publicat: 30 01. 2024, 16:57
Trenurile ar fi trebuit să fie livrate în iunie 2022, dar au existat mari întârzieri, sursă foto: Facebook

Un angajat al Metrorex a publicat primele imagini cu trenul Alstom Metropolis, noua garnitură de metrou care va circula în București. La sfârșitul lui noiembrie 2023, penalitățile imputate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii companiei Alstom pentru întârziere erau de 18 milioane de euro.

Trenurile ar fi trebuit să fie livrate în iunie 2022, dar au existat mari întârzieri

Alstom Metropolis (BM 4) 1402-2402 “Giurgiu”, în Uzinele Alstom din Brazilia, pregătit pentru livrarea către Metrorex București, pentru Magistrala 5 de Metrou”, arată angajatul Metrorex.


La sfârșitul lui noiembrie 2023, penalitățile imputate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii companiei Alstom pentru întârziere erau de 18 milioane de euro.

Contractul cu Alstom pentru trenurile de metrou a fost semnat la final de 2020, iar trenurile sunt produse în Brazilia. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

Se spera că toate trenurile vor ajunge în țară pe parcursul lui 2023

Contractul a fost atribuit la final de 2020, dar au intervenit numeroase amânări ale producției. Se spera la un moment dat că toate trenurile vor ajunge în țară pe parcursul lui 2023. În vara anului trecut se spera că măcar primul tren va ajunge până la final de 2023 în București. Nu a fost așa.

Întrebat dacă este vreo șansă ca primul tren Alstom pentru București să ajungă în luna februarie, ministrul Transporturilor, Grindeanu, a spus că nu crede că este posibil.

„Ce aș putea să spun? Au promis, nu se țin de cuvânt, curg penalitățile. Nu am altă pârghie în acest moment, pentru că nu există altă pârghie.

Eu nu cred că ei își doresc să curgă aceste penalități, doar că aș vrea un lucru: vorbim despre un conglomerat, despre o companie imensă. Poate România, vorbind despre toate contractele acestea semnate în ultimii ani cu acest furnizor – pentru metrou și pentru trenuri noi – devine mai importantă din perspectivă mondială pentru această companie și poate devenim o prioritate.

Acesta este singurul apel pe care pot să-l fac. Dacă nu, vor curge în continuare penalitățile”, spune Grindeanu.