TAROM a fost la rândul ei afectată de atacul cibernetic de la SITA – o companie care furnizează servicii pentru industria de transport și care susține că majoritatea pasagerilor intră în contact cu tehnologia sa pentru călătoriile aeriene – și și-a informat clienții în cauză că incidentul de securitate din 24 februarie 2021 a implicat diverse date de călătorie, precum nume, adrese, naționalități, numere de pașapoarte, gen și date de naștere, au precizat surse familiare cu situația pentru B1.RO.
„Ne pare rău să vă informăm că componente din mediul de operare al serviciului SITA PSS, prin care SITA este partener al TAROM și al SkyTeam, a fost recent subiectul unui atac cibernetic foarte sofisticat (24 februarie 2021), conducând la un incident de date care implică anumite date ale pasagerilor, care au fost stocate pe serverele SITA Passenger Service System (US) Inc., cum ar fi nume, adresă, naționalitate, număr de pașaport, gen, dată de naștere, numărul călătorilor frecvenți”, se arată într-o notificare transmisă de TAROM clienților.
SITA PSS, serviciul la care se face referire în notificare, „operează sisteme de procesare a pasagerilor pentru linii aeriene, inclusiv pentru CNTAR TAROM SA, conform reglementărilor din industria aeronautică”.
În aceeași notificare, compania națională de transport aerian a precizat căastăzi „aproape fiecare linie aeriană din lume face afaceri cu SITA”.
B1.RO a contactat TAROM pentru o reacție pe acest subiect și o va publica de îndată ce răspunde compania.
SITA a confirmat „gravitatea” atacului din 24 februarie 2021, iar amploarea efectelor poate fi estimată prin faptul că este partener al Sky Team, alianță globală care pe lângă TAROM mai cuprinde următoarele linii aeriene: Aeroflot, Aerolíneas Argentinas, Aeroméxico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, Czech Airlines, Delta Air Lines, Garuda Indonesia, Kenya Airways, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air, Middle East Airlines, Saudia, Vietnam Airlines siXiamen Airlines.
Potrivit TAROM, Sky Team „oferă celor peste 630 de milioane de pasageri anuali, un sistem mondial de aproximativ 14.500 de zboruri zilnice, acoperind 1.150 de destinații în 175 de țări”.
Mai mult decât atât, potrivit publicației britanice The Guardian, SITA deservește chiar și Star Alliance, care susține că reunește linii aeriene ce pot oferi „conexiuni facile către aproape orice destinație din lume”.
Incidentul de securitate a datelor a avut loc în 24 februarie 2021, iar SITA susține că, după confirmarea „gravității” atacului, „a luat măsuri imediate pentru a contacta clienții SITA PSS afectați și toate organizațiile conexe”.
„Recunoaștem că pandemia de COVID-19 a ridicat îngrijorări legate de amenințări de securitate și, în același timp, infractorii cibernetici au devenit mai sofisticați și activi. Acesta a fost un atac extrem de sofisticat”, a precizat SITA, care susține că atacatorul a acționat „rapid”, transmite Travel Weekly.