Părinții elevilor sunt nemulțumiți de faptul că sunt nevoiți să-și dea copiii la meditații cu profesorul de la clasă pentru a-i ajuta să obțină note mai mari la examene și cer Ministerului Educației ca această practică tot mai des întâlnită în ultima perioadă să fie interzisă.
Elevii din ultimul an de școală generală sau liceu, care se pregătesc pentru admiterea la licee și facultăți, sunt nevoiți să facă meditații la materiile pe care nu le stăpânesc suficient de bine.
"De la începutul anul şcolar, am început să fac pregătire pentru bacalaureat la română şi la matematică. Am avut probleme mari la matematică, la modul că era sa rămân corigent, aşa că m-am apucat de pregătiri. Lucru ăsta m-a ajutat pentru că notele mele s-au îmbunătăţit şi am avut mult de recuperat din anii anteriori. Chiar şi aşa, îmi e tare frică de examen.(…) Încă nu ştiu ce o sa fac după bacalaureat, vreau să scap de el şi după aia văd. Nu ştiu ce facultate să fac, mă gândesc să plec în străinătate la părinţii mei", a povestit Andre, un elev în vârstă de 18 ani.
Și sunt mulți elevi în situația lui pentru care părinții plătesc, în medie, între 800 și 1.000 de lei pentru a le asigura meditațiile. În general, o ședință de două ore la o materie costă 80 de lei.
Părinții încearcă să lupte împotriva acestei practici de a fi nevoiți să-și dea elevii la meditații cu profesorul de clasă. Mulți părinți se confruntă adesea cu situații neplăcute, un exemplu concret în acest sens fiind povestea unei femei din București, care și-a dat fiul la pregătire la matematică.
"Avem un caz acum, în Bucureşti, nu am acordul mămicii să îi dau numele, în care un profesor de matematică a meditat un elev, într-adevăr, notele sunt mici. Mămica respectivă a vorbit cu profesorul şi i-a spus să stea liniştită că elevul va trece clasa şi spre surprinderea ei, acum copilul a rămas corigent şi nu va intra în evaluarea naţională. Mai mult, i-a plătit profesorului două şedinţe în avans, o şedinţă costă 70 de lei, nu e deloc ieftin şi nu a primit banii înapoi", a povestit Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, potrivit Mediafax.
Mulți părinți au spus că au trimis o mulțime de solicitări către ministerul Educației în vederea interzicerii acestei practici.
"Copiii au nevoie de meditaţie. Susţin aceste meditaţii, atâta timp cât profesorul le face într-un mod legal şi nu susţin meditaţiile cu profesorul de la clasă. Am trimis adrese numeroase către minister (Ministerul Educaţiei- n.r.). Avem şi codul de etică al prfesorului care ar trebui să apară la începutul anului şcolar 2017-2018 şi ministerul a spus că şi-l asumă. Eu am făcut acolo o adresă pentru că există o hotărâre de Guvern unde se spune clar că sunt interzise meditaţiile cu propriul profesor. Nu sunt de acord cu lucrul ăsta pentru că sub o formă sau alta, părintele îşi plăteşte nota copilului şi la evaluarea naţională sau la bacalaureat va avea o surpriză mare şi îşi va da seama că nota de la clasă nu reflectă valoarea copilului", a adăugat acesta.
Mulți profesori sunt de părere că meditațiile au devenit mai mult o modă decât o necesitate.
"Există posibilitatea de a-l supraaprecia nemeritat, dându-i note pe care nu le merită. Poate unii chiar merită, dar există această suspiciune că n-a luat nota pe merit pentru că face pregătire cu profesorul de la clasă. Ceea ce este absolut nedeontologic, ar trebui sancţionaţi aspru. Mie mi-ar plăcea să nu mai avem deloc meditaţii, dar măcar am pututea să reducem numărul lor pentru că ce este acum în România e de neconceput. Oamenii nu au bani să îşi cumpere de mâncare, dar investesc săracii în pregătirea copiilor pentru că este o modă. Dacă nu ai meditat copilul, nu îţi ia examenele. În multe cazuri, rolul lor este unul benefic pentru că sunt copii care, efectiv, pun mai multă bază pe meditaţii decât pe orele de la şcoală. Acolo sunt mulţi în clasă, un singur profesor şi în 50 de minute nu apucă să înveţe toate lucrurile", a explicatAnton Hadăr, preşedintele sindicatului "Alma Mater".