CNAIR este pe cale să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, susține Asociația Pro Infrastructură, care subliniază că România riscă să ajungă în situația de a da înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru acest proiect de infrastructură.
Anularea licitației va face practic imposibilă finalizarea autostrăzii din punct de vedere tehnic până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional.
”CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică.
Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri”, susține asociația pe Facebook.
Problemele ar fi pornit de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact.
Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când ar fi reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei.
“Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului,suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată.
O altă veste proastă este căeste tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional.
Drept urmare,cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.
Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac.
Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.