Asociația Europeană a Numărului de Urgență: Legile privind 112 trebuie schimbate, pentru ca operatorii de telefonie să ofere date precise

Publicat: 09 02. 2014, 11:13
Foto: tion.ro

Apel de susținere pentru operatorii 112 din România. Asociaţia Europeană a Numărului de Urgenţă a trimis o scrisoare prin care cere stoparea campaniei de denigrare a angajaților 112 începută după tragedia aviatică din Munții Apuseni.

Mai mult, reprezentanții asociației apreciază activitatea acestor operatori în România și spun că servicii mai bune pot fi obținute doar prin modificarea legislației europene în domeniu.

„Noi, Asociația Europeană a Numărului de Urgență, am primit astăzi o scrisoare deschisă trimisă de Raluca Cojocaru, operator 112 în România. Cetățenii români ar trebui să fie conștienți de faptul că sistemul românesc 112 este la fel de bun ca în majoritatea țărilor UE și că este considerat de către mulți ca fiind un punct de referință în Europa. Sistemul românesc 112 nu este de vină. De vină este legislația și modul în care 112 este reglementat, care trebuie să se schimbe. Vă rugăm să salvaţi onoarea şi mândria operatorilor 112, eroii noştri de zi cu zi. Ei ne salvează viața în fiecare zi”, se menționează în scrisoarea deschisă a Asociației Europene a Numărului de Urgență.

În scrisoarea semnată de Gary Machado, directorul executiv al asociației europene, se precizează că, dacă legislația europeană ar impune operatorilor GSM să trimită informații sistemului 112 despre locaţia exactă a apelantului, poate că și victimele accidentului aviatic din Apuseni ar fi fost găsiți la timp.

Reacția asociației europene a operatorilor 112 vine după ce Raluca Cojocaru, operator 112, a trimis o scrisoare deschisă politicienilor și jurnaliștilor prin care solicită încetarea atacurilor la adresa colegilor săi, începute după tragedia aviatică din munții Apuseni.