Încă un demers din partea Asociației Elevilor din Constanța pentru a câștiga procesul intentat Ministerului Educației pe 30 septembrie, prin care cer suspendarea prevederii ce îi trimit pe elevii care au medii mai mici de 5 la școli profesionale. Ordinul de ministru care a intrat în vigoare pe 5 septembrie ar urma să fie aplicat chiar cu următoarea admitere din 2020. Pe lângă procesul intentat de Asociația Elevilor, și instituția Avocatului Poporului s-a sesizat afirmând că prin această măsură este afectat dreptul elevilor la educație.
’’Doamna Anisie chiar și precedent ocupării funcției de ministru a criticat măsura privind obligarea elevilor care nu obțin peste 5 să meargă în școlile profesionale. Avem așteptarea ca acum că deține funcția de ministru și dat fiind procesul pe care îl avem în instanță să recunoască pretențiile pe care AEC le are în proces și în felul acesta să admită argumentele pe care noi le-am adus astfel încât să se soluționeze cererea mai repede. În momentul în care ministerul va recunoaște în instanță printr-un document trimis la Curtea de Apel Constanța că AEC are dreptate atunci în momentul acela judecătorul va da o decizie bazată pe faptul că Ministerul a recunoscut pretențiile și va admite cererea. Momentan se discută la juridic acesta aspect urmează să mai întreb și eu care mai este stadiul”, a declarat pentru B1.ro Mihai Tănase, președintele Asociației Elevilor din Constanța.
Redăm mai jos scrisoarea adresată noului ministru al educației:
“Ministrul Educației și Cercetării, Cristina-Monica Anisie, s-a pronunțat în repetate rânduri în sensul susținerii demersului Asociației Elevilor din Constanța, criticând, de asemenea, această măsură, organizația județeană a PNL Sector 2 depunând chiar o sesizare către Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării. Pe cale de consecință, solicităm doamnei ministru să recunoască pretențiile AEC din cadrul procesului, astfel încât prevederea aflată în momentul acesta în vigoare să fie suspendată de urgență, iar ea să nu afecteze elevii ce urmează să ia parte la procesul de admitere, permițându-le să își aleagă de unii singuri traseul educațional”.