Asigurările ar putea să nu mai fie niciodată la fel, după criza COVID-19. Companiile creează produse care să acopere și pandemiile

Publicat: 10 07. 2020, 14:18
foto: Pixabay

Companiile de asigurări au început să creeze produse pentru o lume în care epidemiile sanitare ar putea deveni noua „normalitate”, în condițiile în care multe afaceri au fost lăsate de izbeliște în timpul crizei COVID-19, relatează Reuters.

Asigurările ar putea să nu mai fie niciodată la fel, după criza COVID-19. Companiile creează produsecare să acopere și pandemiile

Deși noile politici de asigurare pentru pandemie ar putea să nu fie prea ieftine, le oferă afacerilor – fie ele restaurante, firme din zona de film, retaileri din comerțul online sau altele – metode prin care să se asigure împotriva eventualelor probleme în scenariul în care lumea va fi lovită de un nou virus.

Marii asiguratori și brokerii adaugă noi produse la cele existente, dar și jucătorii de nișă fac același lucru, într-o încercare de a umple golul lăsat de firmele mainstream care categorisesc epidemiile sanitare în zona războaielor sau a exploziilor nucleare.

Firma de tehnologie Machine Cover, spre exemplu, dorește să ofere anul viitor politici care să se adapteze în cazul unei eventuale carantine. Folosind aplicații și date din alte surse, compania din Boston măsura fluxurile de trafic din anumite afaceri, precum restaurante, frizerii sau magazine. Dacă nivelul scade sub un anumit punct, clienții sunt plătiți, indiferent de motiv.

„Este genul de acoperire pe care… afacerile credeau că au plătit-o atunci când și-au cumpărat actualele asigurări, înainte de pandemia de coronavirus. Cred că aceasta va fi o mare oportunitate, pentru că în (n.r. – o lume) post-COVID, va fi la fel de iresponsabil să nu îți cumperi o asigurare împotriva pandemiei, cum este să nu îți cumperi împotriva incediilor”, a afirmat Inder-Jeet Gural, fondatorul companiei.

Machine Cover este susținută de asiguratorul Hiscox și de investitori individuali, care provin în general din același sector.

Restaurantele din Comitatul Dade, Florida, SUA, unde primarul Carlos Gimenez a ordonat, luni, închiderea localurilor de acest gen la puțin timp după redeschidere, sunt tulburate puternic de situația ivită, a afirmat Andrew Giambarba, un broker de la o companie de asigurări din statul american.

„Este ca și cum au rezistat până în runda a noua a luptei (n.r. – comparație cu un meci de box) și încă rezistau, când lovitura asta a venit de nicăieri”, susține Giambarba, care are în portofoliu restaurante ce nu au fost despăgubite în baza actualelor politici de asigurare pentru situații de întrerupere a activității.

„Fiecare nișă care are de-a face cu asigurări și care este afectată de întreruperea afacerii are nevoie de fiecare produs nou pe care îl poate avea”, mai spune el.

Relansarea economică a României, structurată într-un plan prezentat de Executiv

Pe fondul restricțiilor, situația activităților economice a fost o problemă în toată lumea civilizată, iar în România, Executivul a prezentat recent, prin președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și mai mulți miniștri, planul național de investiții și relansare economică.

„În contextul socio-economic actual, tot mai complex în plan regional și global, pe fondul crizei COVID-19, trebuie să ne adaptăm la noile condiții, să devenim mai competitivi, să devenim mai flexibili. Traversăm o criză mondială fără precedent, iar răspunsurile noastre trebuie să fie pe măsură. Avem nevoie să direcționăm resursele și energiile noastre în mod inteligent înspre susținerea economiei ca element vital pentru asigurarea coeziunii economice și sociale.Doamnelor și domnilor, a venit astăzi momentul ca toate măsurile pe care le adoptăm în domeniul economic să fie incluse într-un plan, într-un singur plan, și să turăm motoarele pe calea relansării economice. Așa cum știți, m-am implicat direct, împreună cu premierul și cu membrii Guvernului, în dezbaterea și identificarea celor mai bune măsuri de relansare economică, pornind de la consultările cu mediul de afaceri, de la nevoile economiei, dar și ale salariaților. Am susținut de la bun început necesitatea unei abordări pro-active, care să mențină locurile de muncă și să sprijine companiile românești. Această abordare presupune un nou model de dezvoltare economică bazat pe măsuri adaptate noii economii, model economic axat pe investiții în infrastructură, pe digitalizare și inovare, pe competitivitate și export de produse cu valoare adăugată ridicată”, sublinia președintele Klaus Iohannis, la prezentarea planului.