AQUA Carpatica: „Ne surprinde faptul că CNA a interzis sporturile noastre. Nu am primit o decizie oficială”

AQUA Carpatica: „Ne surprinde faptul că CNA a interzis sporturile noastre. Nu am primit o decizie oficială”

După ce Consiliul Național al Audiovizualul a interzis săptămâna trecută difuzarea sporturilor publicitare „AQUA Carpatica”, ce conțin afirmațiile „apa cu cel mai scăzut conţinut de nitraţi” şi „singura apă minerală carbogazoasă din lume, fără nitraţi”, conducerea companiei vine cu clarificări.

Astfel, într-un comunicat de presă transmis de AQUA Carpatica, se precizează că CNA a analizat și validat spoturile publicitare în decembrie 2011, iar noua decizie s-a luat în lipsa părții învinuite.

„Nu am primit o decizie oficiala de la CNA, care sa ne interzica difuzarea spoturilor, exista doar un comunicat de presa care nu are caracter oficial, ci doar informativ, in concluzie am depus la CNA o cerere de reanalizare a cazului la care sa participam si noi si sa avem posibilitatea de a ne exprima punctul de vedere, cu argumente solide si valide nu asa cum s-a intimplat in sedinta din 26.04.2012”, se arată în comunicatul AQUA Carpatica.

Comunicatul de presă integral transmis de AQUA Carpatica:

„Cu surprindere aflam din presa ca spoturile AQUA Carpatica au fost interzise de Consiliul National al Audiovizualului. Atat cel pentru apa minerala carbogazoasa cat si cel pentru apa minerala plata sunt interzise.

Inainte de toate vrem sa facem cunoscut faptul ca, desi eram parte invinuita, analiza spoturilor noastre a fost facuta in lipsa, fiind astfel privati de dreptul de a ne sustine in plen punctele de vedere in privinta acuzelor aduse de catre Patronatul Apelor Minerale APEMIN.

Spotul de apa minerala carbogazoasa AQUA Carpatica prin care afirmam ca este “cea mai pura apa minerala carbogazoasa din lume” a fost analizat si validat de catre CNA in decembrie 2011. Din comunicatul de presa care a circulat pe fuxurile de informare, se pare ca  noua decizie s-a luat in urma prezentarii unor noi probe admise ca argumente hotaritoare furnizate de un angajat al Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM), societate care functioneaza ca agent comercial intermediar, furnizor de apa concesionata catre Borsec, Dorna, Perla Harghitei, etc. Este evident faptul ca SNAM nu este un organism independent, neutru si echidistant al statului, ci un competitor direct al AQUA Carpatica, care apara in mod vadit interesele concurentei.

Intr-o sedinta preliminara a Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), spotul de apa minerala plata AQUA Carpatica plata, a primit aviz pozitiv, constatandu-se la momentul respectiv ca nu se incalca prevederile prevederile Codului de Practica in Publicitate.

Ne surprinde faptul ca nu s-a tinut cont de acest aviz al RAC-ului, in schimb  au fost luate in considerare probe fraudate ale unei societati comerciale cu interes direct competitional.

Observam ca in continuare multi operatorii din industria apelor minerale nu declara valorile continutului de nitrati pe etichetele produselor lor, nitrati ce ar arata in mod clar gradul de poluare al izvoarelor lor si gasesc metode colaterale de a orchestra o contraofensiva lipsita de transparenta si fara ca noi, cei incriminati, sa avem posibilitatea de a ne apara.

Suntem sustinuti de 50000 de oameni in demersul nostru catre transparenta legislativa, iar forurile care se presupune ca ne apara drepturile sunt folosite in scopuri lipsite de etica si deontologie.

Nu am primit o decizie oficiala de la CNA, care sa ne interzica difuzarea spoturilor, exista doar un comunicat de presa care nu are caracter oficial, ci doar informativ, in concluzie am depus la CNA o cerere de reanalizare a cazului la care sa participam si noi si sa avem posibilitatea de a ne exprima punctul de vedere, cu argumente solide si valide nu asa cum s-a intimplat in sedinta din 26.04.2012.

Pana cand cineva va demonstra ca exista o alta apa cu mai putini nitrati decat apele AQUA Carpatica, garantam consumatorilor nostri puritatea apelor noastre si ne pastram libertatea constitutionala de a comunica acest lucru, adica adevarul catre consumatorii nostri. Vom inceta sa mai trasmitem aceste mesaje doar in momentul in care vom avea probe clare conform legislatiei in vigoare.

Consideram ca demersul nostru spre transparenta prin campania de adunare de semnaturi pentru schimbarea cadrului legislativ www.legea-apei.ro, este perceput ca un pericol pentru toti cei care au de ascuns ceva.”

Urmăriți B1TV.ro și pe
`