Piaţa auto din România a scăzut cu 14,5%, la patru luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, anunță Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Pe de altă parte, autoturismele ecologice sunt pe un trend ascendent, cu aproape 80% creştere.
Pe piaţa naţională, topul mărcilor auto (autoturisme + autovehicule comerciale), în perioada ianuarie – aprilie 2021, este condus de Dacia, cu 6.529 de unităţi, urmată de Ford (3.376 unităţi), Toyota (2.594), Volkswagen (2.488), Skoda (2.461), Hyundai (2.224), Mercedes Benz (2.219), Renault (2.033), BMW (1.231) şi Peugeot (1.012).
Autoturismele reprezintă circa 77% din totalul vânzărilor, în luna aprilie a acestui an, cu un volum de 6.747 de unităţi, în creştere cu 58,2% faţă de luna similară din 2020.
Pe ansamblul primelor patru luni din 2021, se înregistrează o scădere generală a vânzărilor (-14,5%), comparativ cu perioada similară a anului anterior.
Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin, în intervalul de analiză, o cotă de piaţă de 11,6%, de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).
Vânzările de autoturisme „verzi” au performat şi în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu o creştere de 79,8%, comparativ cu finele lunii aprilie din 2020. În acest context, este de remarcat creşterea puternică a autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%)