Legea care prevede ca restaurantele, cafenele și barurile să le ofere clienților apă potabilă gratuită nu se aplică și în realitate, deși a fost adoptată ieri.
Sunt foarte puține unități alimentare care aplică legea, având în vedere că nu există norme de aplicare, iar prevederile nu sunt clare. Proprietarii restaurantelor se tem că această lege le va afecta afacerea, iar oamenii nu vor mai cumpăra apă îmbuteliată, conform știrileprotv.
La un restaurant din București oamenii au cerut apă potabilă gratis, dar nu li s-a adus. Pe de altă parte, unii clienți spun că încă nu au încercat să ceară apă potabilă pentru că nu cred că vor primi.
Dar, implementarea legii ridică unele probleme. Reprezentanții HORECA spun că trebuie stabilite normel de aplicare care să îi lămurească dacă apa trebuie sau nu să fie filtrată.
Totuși, sunt și restaurante care le oferă clienților apă gratuită chiar dinainte de intrarea acestei legi în vigoare.
„Am luat această decizie pentru că noi deja filtrăm apa și o folosim pentru toate echipamentele noastre și o servim odată cu cafeaua. Nouă ni se pare că apa este un drept al oamenilor și e normal să se hidrateze, mai ales când beau cafea și am făcut asta de la bun început, de acum opt ani, de când am început cu cafenelele noastre. Ne-am inspirat din afară ce-i drept, unde este o practică comună să servească apă din partea casei. Inclusiv dacă vor să plece cu apa putem să le dăm un pahar de „to go” să o bea în afara locației”, Teodora Pitiș, fondatorul unui lanț de cafenele.
În legea proaspăt adoptată nu sunt prevăzute sancțiuni pentru restaurantele și cafenelele care nu le oferă clienților apă potabilă gratuită.