Anunțul momentului pentru elevii români: Ecaterina Andronescu vrea să modifice ora la care încep cursurile

Publicat: 14 03. 2019, 11:19
Foto: Inquam Photos / Mircea Rosca

Ecaterina Andronescu, ministrul Educației Naționale, a anunțat, miercuri, că nu exclude adoptarea unei formule conform căreia nu toate şcolile să înceapă programul la orele 8.00, potrivit stirileprotv.ro.

Declarația a fost făcută în contextul în care primarul general Gabriela Firea a vorbit despre organizarea unei reţele de microbuze şcolare în vederea decongestionării traficului din capitală şi a cerut sprijinul ministerului în vederea implementării proiectului, scrie Agerpres.

„Sunt de acord cu propunerea doamnei primar şi chiar mă gândeam – şi poate că acest lucru este valabil în mai multe oraşe – dacă am putea să gândim o formulă: nu toate şcolile să înceapă la ora 8,00. Să încercăm să decalăm programul în aşa fel încât să nu supraaglomerăm oraşele. Din punctul de vedere al ministerului, suntem extrem de deschişi spre propunerile dumneavoastră. (…) Problema cu microbuzele, propusă de doamna primar Gabriela Firea, funcţionează în Cluj şi funcţionează cu rezultate foarte bune. Poate fi o soluţie, un model pe care să îl avem în mai mute din oraşele noastre aglomerate”, a spus Ecaterina Andronescu, în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România.

Totodată, demnitarul a avansat totodată ideea organizării unor laboratoare mobile în şcoli.

„Nu mai avem laboratoare în şcoli. Sincer vă spun că mă gândesc la o formulă de a construi laboratoare mobile şi de a deplasa aceste laboratoare de la o şcoală la alta. Când am introdus clasa pregătitoare în şcolile noastre, în cele mai multe clasa pregătitoare a intrat în laboratoarele de fizică, biologie şi chimie. Şi suntem acum în situaţia să avem un deficit de cadre didactice chiar la aceste discipline, ceea ce, fără îndoială, nu este de acceptat”, a precizat ministrul.

Ecaterina Andronescu a vorbit şi despre transformarea liceului tehnologic în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat.

„Mi se pare normal, este corect să creştem competenţele autorităţilor locale în ceea ce priveşte învăţământul preuniversitar. S-a făcut această solicitare de către dumneavoastră şi în viitoarea lege trebuie să o prindem. Liceul tehnologic, după opinia mea, este cea mai mare vulnerabilitate a sistemului de învăţământ românesc în acest moment. Ca urmare, încercăm să vedem cum putem să îl regândim şi să îl transformă în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat. Este nivelul următor de pregătire după şcoala profesională şi cred că lucrul acesta trebuie să îl facem şi trebuie să îl restructurăm prin lege, pentru că legea actuală nu ne permite să facem acum această transformare”, a menţionat ministrul Educaţiei.