Gestul jurnalistei Oana Stancu Zamfir de a implica un copil minor în războiul Antenei 3 cu ANAF a stârnit furia oamenilor din publicitate. Aceștia propun ca advertiserii să renunțe la promovarea produselor la televiziunile trustului Intact
Vehement criticată în zona reţelelor de socializare, scrisoarea al cărei destinatar este fiica lui Dan Tapalagă (Hotnews), în vârstă de 10 ani, ar putea aduce pagube financiare trustului Intact.
“Am mai spus-o, mi-am luat-o, dar – în lumina ultimelor evenimente – cred că e mai important ca niciodată să începem să facem asta”, scrie pe Facebook Șerban Alexandrescu, de la agenția Headvertising.
Totusi, cred ca ar trebui sa facem niste liste cu advertiserii care baga publicitate pe Antena 3; si dupa aia sa ii…
Posted by Serban Alexandrescu on Wednesday, February 24, 2016
Pe de altă parte, Petre Barta este de părere că etica și responsabilitatea ar trebui să conteze mai mult ca banii.
“Acest incident mă face să ma gândesc la un subiect total lipsit în mediul de afaceri românesc, etica și responsabilitatea companiilor sau a managementului în generarea de profit. Oare este moral și etic să apelezi la orice armă doar pentru un profit mare mic nu are nicio relevanță, în momentul de față cred că ceea ce se întâmplă a mers prea departe. Victimele în acest caz nu mai sunt doar actorii implicați ci noi toți”, notează acesta într-o postare pe rețeaua de socializare.
Totodată, acesta menționează ca în cazul de față agențiile de media să condamne public cele întâmplate.
“Consultanții de CSR ar trebui să-și sfătuiască clienții în sensul reducerii expunerilor toxice din piață, cred că companiile care prin publicitatea care o fac sunt părtașe la acest incident, dacă PR-ul lor sau marketing-ul nu iese public să condamne gestul trustului și a jurnalistei în mod particular atunci nu sunt altceva decât cei care încurajează acest comportament, vor încuraja ura și lipsa de respect, vor încuraja nemernicia și lipsa de toleranță, vor încuraja crearea unor comunități manipulabile ușor și totul de dragul profitului”, punctează Petre Barta.
Despre etică și responsabilitate în afaceriDiscuțiile din ultima vreme purtate în mediul virtual au luat o dimensiune…
Posted by Peter Barta on Wednesday, February 24, 2016
De aceeași părere este și Mona Dîrțu (Storyline). Aceasta spune că cei care vor rupe colaborarea cu Antena 3 vor câștiga mult capital de imagine.
“Vineri, după miting, am urmărit tot calupul publicitar de la Antena 3 și mi-am notat brandurile care-și dau reclamă. Am intrat pe site-urile câtorva companii-mamă și m-am uitat ce scrie pe pagina intitulată „valorile noastre”. Conflictul între ce citești acolo și contentul pe care-l finanțează e cosmic, iar brand managerii n-au cum să nu vadă asta. Pe vreo 2-3 chiar îi știu – sunt oameni decenți, cu mințile acasă.
De aia cred că se apropie un tipping point. De urmărit”, a scris Mona Dîrțu pe Facebook.
Cred că se apropie un tipping point și în relația branduri – Antena 3. Aud tot mai mulți oameni din comunicare,…
Posted by Mona Dîrțu on Wednesday, February 24, 2016
După scandalul de săptămâna trecută, care a culminat cu implicarea de către o jurnalistă Antena 3 a unui minor în bătălia mediatică, tot mai multe personalităţi din spaţiul public au făcut apel pentru boicotarea televiziunii Antena 3, dar şi a celorlalte produse media aflate în portofoliul mogulului Dan Voiculescu.