ANPC, controale în 265 de magazine Lidl. Amenzi de peste 3,5 milioane lei, pentru mizerie, produse expirate, insecte și alte nereguli depistate

ANPC, controale în 265 de magazine Lidl. Amenzi de peste 3,5 milioane lei, pentru mizerie, produse expirate, insecte și alte nereguli depistate
Inquam Photos / Octav Ganea

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunțat miercuri că în luna august a controlat 265 de magazine Lidl și a aplicat 347 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane lei, dar și alte sancțiuni.

UPDATE, 25 august, ora 16: Lidl România susține că a făcut „toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibile” abaterile constatate de comisarii ANPC. Poziția integrală a companiei este redată integral în finalul articolului.

Amenzi de peste 3,5 milioane lei după controalele ANPC în 265 de magazine Lidl

ANPC spune că a efectuat o serie de controale în august „pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, la nivelul întregii țări”.

„Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să «o luăm mai ușor»! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu, citat în comunicatul instituției.

Potrivit ANPC, au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii instituției au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
  • 144 avertismente
  • prirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ 75.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități
  • închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
  • închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.

ANPC susține că abaterile de la legislație pe care le-au constatat comisarii în timpul controalelor s-au referit la:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  • comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte
  • comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă)
  • neconcordanțe între valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și între prețul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
  • comercializarea unor ouă neigienizate
  • comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de unică folosință la servire
  • utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre
  • utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse
  • existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română)
  • utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr
  • comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
  • nerespectarea regimului promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în promoție, calcul eronat al procentului de reducere)
  • folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate
  • existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare
  • comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română
  • utilizarea unor cântare care înregistrau erori
  • nerespectarea regimului de temperature de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
  • existența unor neconcordante între denumirea dată de producător produsului și cea de pe eticheta de la raft.

Lidl România: „Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații”

Lidl România susține că a făcut „toate demersurile” necesare pentru a remedia abaterile scoase la iveală de controalele ANPC, controale despre care spune că au fost efectuate „într-un număr neobișnuit de mare”.

„Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”, susține Lidl România.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`