ANPC a dat amenzi de 7,3 milioane de lei după controalele în supermarketurile Lidl din toată ţara. Aproape 40 de magazine au fost închise temporar. Neregulile constatate
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că, de la începutul anului, a făcut 307 controale în supermarketurile Lidl din toată țara, în cadrul unei acțuni mai ample de verificare a modului în care marile lanțuri de retail respectă legea în domeniu. Comisarii au găsit mai multe nereguli în aceste magazine, așa că au dat aproape 500 de amenzi în valorea de circa 7,3 milioane de lei. Aproape 40 de supermarketuri au fost închise temporar.
Deciziile luate de comisarii ANPC după controalele la Lidl
ANPC a transmis că au fost efectuate 307 controale în supermarketurile Lidl din toată țara, fiind găsite mai multe abateri de la legislație. Astfel, au fost date 133 de avertismente și 481 de amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 7,3 milioane de lei.
De asemenea, comisarii au mai dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.
Totodată au fost închise temporar, până la remedierea deficențelor, 38 de magazine Lidl din județele Arad, Prahova, Caraș Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud, Ilfov și municipiul București.
Un magazin din municipiul Bacău a fost închis pe o perioadă de șase luni.
În cazul a 66 de supermarketuri, propunerea a fost de încetare a practicilor comerciale incorecte.
„Nu știu dacă în țara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume și fructe mucegăite sau prețurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă. Mă întreb și dacă, după venirea unei autorități în control și aplicarea unor sancțiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeași superficialitate și dezinteres”, a susținut Horia Constantinescu, președintele ANPC, potrivit unui comunicat al Autorității.
Neregulile constatate de ANPC în supermarketurile Lidl
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a enumerat și abaterile de la legislația în vigoare constatate de comisarii săi în cadrul verificărilor efectuate în magazinele Lidl.
Printre neregulile constate în supermarketurile Lidl se numără:
- comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită
- depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lazi cu praf și impurități,
- folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte
- folosirea unor cuptoare neigienizate
- comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum
- comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite
- lipsa de la raft a prețurilor produselor
- nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.)
- neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat
- comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete
- lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse
- lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului