ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) își propune să elimine reclamele înșelătoare cu privire la „reduceri”. Astfel, impune noi reguli. Printre acestea se numără obligativitatea magazinelor de a afișa lângă reducerile de preț, tariful cel mai scăzut al produsului respectiv în utlimele 30 de zile.
„Conform Hotărârii propuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, scopul Hotărârii fiind să ofere clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare.
Proiectul introduce un articol nou în H.G. nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ.
Orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant (preţul anterior). Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatoul să poată identifica în mod clar reducerea”, a transmis ANPC prin intermediul unui comunicat.
Reglementarea propusă de ANPC trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022.