Folosirea unui serviciu intern pentru angajații Boeing prin care pot să-și anunțe preocupările legate de siguranță și calitate a „explodat” în acest an, a susținut un director, după ce unul dintre angajați a spus că a suportat represalii după ce a vorbit despre aceste probleme.
Producătorul de avioane a fost supus unei examinări intense după ce o explozie terifiantă a unei uși în ianuarie a provocat noi întrebări despre producția celui mai bine vândut avion comercial al său, 737 Max.
Dar Administrația Federală a Aviației investighează acum acuzațiile inginerului Boeing Sam Salehpour, potrivit cărora gigantul de producție a făcut rabat pentru a reduce blocajele de producție în timp ce producea 787 Dreamliner. El a ridicat, de asemenea, probleme legate de producția 777, un alt avion foarte utilizat.
Salehpour, care a lucrat la Boeing de mai bine de un deceniu, spune că s-a confruntat cu represalii, inclusiv amenințări și excluderea de la întâlniri, după ce și-a exprimat îngrijorarea. El urmează să depună mărturie la o audiere la Senat miercuri.
Într-o ședință de informare de luni, Lisa Fahl, un vicepreședinte la Boeing, care a supravegheat anterior calitatea pe linia de producție 787, a declarat reporterilor că numărul de angajați care folosesc Speak Up – un portal online pentru lucrători care-l folosesc pentru a semnala în mod confidențial preocupările legate de siguranță și calitate – a crescut în ultimele luni.
O purtătoare de cuvânt a Boeing a adăugat că cererile au crescut cu 500% față de anul trecut în primul trimestru, după ce compania a promovat puternic Speak Up în urma incidentului de la bordul zborului Alaska Airlines 1282 din Portland, Oregon, la începutul acestui an.
În timp ce compania susține că represaliile împotriva avertizorilor sunt „nu sunt tolerate”, Salehpour spune că exact cu asta se confrunta, înainte să-și facă publice constatările, săptămâna trecută.
El a susținut că avioanele 787 Dreamliner s-ar putea rupe în două în timpul zborurilor cu mii de călătorii, descriind în interviuri din New York Times modul în care secțiunile din fuselaj au fost fixate necorespunzător.
Salehpour a descris, de asemenea, modul în care „a văzut literalmente oameni sărind pe bucățile avionului pentru a le face să se alinieze” în timpul producției lui 777.