ANCOM: Numerele de telefon portate vor fi activate în trei zile: Vezi modificările propuse de Autoritate

Publicat: 08 02. 2012, 17:53
Foto: fanx.ro

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a lansat spre consultare publică, astăzi, 8 februarie 2012, un proiect de decizie care propune modificarea condiţiilor tehnice şi comerciale de portare a numerelor de telefon, scrie Mediafax.

Termenul de activare a numărului în noua reţea este de maxim o zi lucrătoare, aşa cum prevăd normele europene, iar durata maximă a procedurilor administrative aferente portării se reduce de la 10 la 3 zile lucrătoare.

Astfel se reduce semnificativ termenul în care furnizorul donor trebuie să răspundă unei cereri de portare, de la 4 zile lucrătoare la o singură zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea să fie realizată mai rapid, chiar şi în cazurile în care furnizorul donor identifică probleme la completarea cererii şi este necesară reintroducerea acesteia.

După validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare. Durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare a fost de asemenea redusă la 4 ore în loc de 5 (în cazul portării numerelor de telefonie fixă) şi la 3 ore în loc de 4 ore (în cazul portării numerelor de telefonie mobilă). În practică, durata întreruperii serviciului este de aproximativ o oră.

Totodată, proiectul ANCOM urmăreşte să asigure abonaţilor posibilitatea de a refuza asignarea de către furnizorul acceptor a unui număr de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat până la momentul realizării portării. Mai mult decât atât, în cazul în care abonaţii decid să accepte un număr provizoriu, proiectul ANCOM urmăreşte protejarea acestora, prin prevederea expresă a dreptului de a alege, în mod real, între continuarea sau nu a relaţiilor contractuale cu furnizorul acceptor, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, respectiv de a fi informaţi, în mod corespunzător, asupra consecinţelor alegerii lor. De asemenea, proiectul de decizie propune în sarcina furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice obligaţii suplimentare menite să evite portările abuzive.

Nu în ultimul rând, proiectul ANCOM propune impunerea obligaţiei de avertizare a utilizatorilor finali prin intermediul tonului distinctiv asupra faptului că aceştia au apelat un număr portat, în toate situaţiile în care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decât cel pe care, în mod legitim, l-ar fi aşteptat.