Polițiștii care au analizat gestul elevului în vârstă de 16 ani, de la Colegiul ”Ion Creangă” din Capitală, care, aparent fără motiv, și-a înjunghiat în gât profesoara de limba japoneză, au găsit în trecutul acestuia mai multe elemente care îl fac diferit față de alți copii de vârsta lui.
La audieri, băiatul nu a știut să explice, în mod coerent, ce l-a determinat să încerce s-o omoare pe femeie.
Potrivit unor surse judiciare, anchetatorii au căutat în trecutul acestuia și ar fi descoperit că făptașul trăia refugiat în mai multe lumi imaginare, pe care le găsea în cărțile pe care le citea fără oprire.
Surse judiciare au precizat că Ediz Y. a făcut parte din colectivul clasei a IX-D a Liceului Teoretic „Eugen Lovinescu”.
Elevul se transferase în acest an școlar la Colegiul Liceul „Ion Creangă”, deoarece ar fi considerat că nivelul de educație oferit de primul liceu nu se ridica la capacitatea lui de învățare și înțelegere.
Băiatul nu ar fi fost implicat în vreun eveniment violent, nici cu elevii și nici cu profesorii. Potrivit celor care îl cunoșteau, Ediz Y. citea foarte mult, chiar și în timpul orelor și pauzelor.
Conform surselor citate, Ediz părea mai atras de lectură decât să comunice cu restul colegilor și ar fi preferat să trăiască în lumile imaginare pe care găsea în cărțile respective.