ANAT: Agenţiile de turism nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-ul de pe litoral, şi-au respectat obligaţiile faţă de turiştii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel şi faţă de partenerii hotelieri

ANAT: Agenţiile de turism nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-ul de pe litoral, şi-au respectat obligaţiile faţă de turiştii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel şi faţă de partenerii hotelieri
Foto: freshholidays.ro

Agenţiile de turism membre ANAT nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-urile înregistrate la hotelurile din sudul litoralului românesc şi şi-au respectat obligaţiile faţă de turişti şi unităţile de cazare, susţine asociaţia.

„Rezervările efectuate de către agenţiile ANAT pentru clienţii lor au fost şi sunt confirmate de către unităţile de cazare, în baza contractelor bilaterale. Agenţiile de turism membre ANAT şi-au respectat obligaţiile faţă de turiştii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel şi faţă de partenerii hotelieri”, arată Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), într-un comunicat citat de Mediafax.

Situaţia de pe litoral nu este generată de eventuale plăţi neefectuate ale agenţiilor către unităţile de cazare, mai susține agenția. Totodată, au fost acordate alternative la cazare sau zile suplimentare de cazare în situațiile în care turiștii nu aveau unde să stea, deși își făcuseră rezervarea cu câteva luni în urmă.

„Agenţiile membre ANAT au aflat de această situaţie odată cu sosirea turiştilor la unităţile hoteliere, nefiind anunţate din timp de către hotelieri. Chiar şi aşa, agenţiile s-au implicat pentru a găsi soluţii alternative, întrucât turiştii nu aveau nicio vină. Pentru a compensa neplăcerea creată, au fost acordate de către unităţile hoteliere în cauză alternative la cazare sau compensaţii suplimentare, precum upgrade la regimul de masă, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fără alte costuri”, a declarat preşedintele ANAT, Aurelian Marin.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, face verificări pe litoral, marţi, în cazul mai multor turişti care dar nu au putut fi cazaţi în hoteluri din Eforie Nord şi Jupiter, deşi au plătit cazarea cu câteva luni înainte. (Detalii AICI)

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`