Alina Mungiu Pippidi atacă guvernul Cioloș din cauza crizei de taxiuri de la Otopeni: Intervenția guvernului a crescut informalitatea și riscul, ce să mai spun de corupție

Publicat: 22 05. 2016, 10:14
Foto: tomisthecat.ro

Alina Mungiu Pippidi constată eșecul guvernului Cioloș, după experiența pe care a avut-o recent la aeroportul Otopeni. Unul dintre puținele lucruri care mergea bine a fost stricat de guvern în urmă cu șase săptămâni, a scris Mungiu Pippidi pe blogul România Curată. Președintele Societății Academice din România spune ca a fotografiat cozile din fața automatelor de comandă taxi de la aeroport și chiar a dat detalii despre modul în care doi bărbați i-au oprit taxiul, cerând să se urce.

Alina Mungiu Pippidi a acuzat pe blogul România Curată că o măsură luată de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a ajuns să afecteze turismul, potențialele investiții străine și a crescut riscurile de securitate pe aeroportul Otopeni. Criza de taxiuri de la aeroport a fost generată de interzicerea accesului mașinilor cu GPL, văzute ca "bombe" cu gaz, în zona de așteptare de la Sosiri. Sosirile s-au mutat informal la Plecări, dar o intervenție a ministrului Transporturilor a oprit și acolo accesul.

”În martie totul mergea perfect, timpul de așteptare era trei minute, doar că nu era niciun taxi manager, dar ne lua jumătate de minut, nouă, călătorilor, să arătăm străinilor cum funcționează sistemul. Era cel mai rapid și cost eficient din Europa”, a scris Mungiu Pipidi în articol.

La actualele tarife impuse firmelor de taximetrie, soluția GPL fusese adoptată de majoritatea taxiurilor, așa că nu sunt suficiente mașini pentru a face față cererilor. Ca urmare, la automatele de comandă faci cozi de câte 20 de minute, ca să afli că solicitarea nu poate fi onorată. Cel mai rapid și cost eficient sistem din Europa a fost distrus, arată Mungiu.

”Intervenția guvernului a crescut informalitatea și riscul, ce să mai spun de corupție, lasă zeci de mii de oameni în stradă săptămânal cu nesimțire, distruge industria de taxi și pune potențialii investitori care ajung la aeroport în fața unui spectacol premonitor de clasa întîi, cum reușesc autoritățile să încurce și ce merge bine în România”, a mai scris Pippidi.

Mașini cu numere de Bulgaria, în înțelegere cu operatorul pazei, sunt favorizate la acces, dar acestea nu par de încredere. Costurile parcării sunt cele mai mari dintre toate capitalele europene, cu excepția Parisului, mai scrie Mungiu, dar și așa nu se găsesc locuri. Pentru că angajații aeroportului speculează situația creată și încearcă să profite, controlul este, de fapt, mai slab, iar riscurile cresc, în loc să scadă, a concluzionat analistul.