Al patrulea incident la Pasajul Unirii, la nici o săptămână de la redeschidere / Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță, spunea că reabilitarea de 12 milioane de euro l-a făcut cel mai sigur tunel rutier din țară

Publicat: 10 09. 2022, 19:43
Actualizat: 10 09. 2022, 19:43
Foto: captură video B1 TV

Un al patrulea incident s-a produs sâmbătă după-amiază la Pasajul Unirii, redeschis de nici o săptămână după o reabilitare de 12 milioane de euro. Un autocar a lovit limitatorul de înălțime de la intrare, iar bucățile care s-au desprins în urma impactului au căzut pe parbrizul unei alte mașini, potrivit Digi24.ro.

Pasajul rutier Unirii a fost reabilitat peste vară de Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță, iar lucrările întinse pe 77 de zile au costat 12 milioane de euro. Instituția susținea că, astfel, pasajul redeschis pe 4 septembrie a devenit cel mai sigur și mai tehnologizat tunel rutier din țară.

Al patrulea incident la Pasajul Unirii, la nici o săptămână de când a fost redeschis de primarul Daniel Băluță

Traficul s-a desfășurat cu restricții după incidentul de sâmbătă după-amiază.

Nu mai târziu de joi un TIR acroșase limitatorul care verifică înălțimea maximă admisă, fiind avariat atât el, cât și limitatorul.

În primele două incidente fuseseră implicate autocare.

Șeful de lucrări de la Primăria Sectorului 4, Marius Coaje, susținea că plafonul pasajului a fost coborât din motive de siguranță, dar că acest lucru nu schimbă situația.

„Incidente existau și înainte de consolidare. Dar rămâneau vehiculele blocate în interiorul pasajului. Se desumflau roțile mașinii blocate, iar aceasta era scoasă afară.

Într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât cu 15 centimetri. A fost necesar, ca să intre toate paturile de cabluri, toate corpurile de iluminat și tot ce înseamnă automatizare pentru ventilatoarele montate în pasaj.

În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri.

În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare.

Și șoferii treceau de acea poartă, intrau în pasaj și – dacă mașina avea o înălțime mai mare – rămâneau blocați înăuntru. Și, cu ajutorul poliției și al IGSU, li se dezumflau roțile și erau scoși afară.

Evenimentul de astăzi a fost cauzat de un șofer turc, care a susținut că prin pasaj i-a indicat aplicația de navigare că trebuie să meargă. El, în mod clar, nu avea ce să caute acolo.

Niciodată tirurile nu au trecut prin pasaj. Avea o înălțime de 4 metri și 20 de centimetri. N-ar fi încăput niciodată! A avariat poarta de gabarit. Și i se va face deviz să achite daunele. Și-a stricat tirul… a creat o pagubă destul de mare.

La incidentul anterior, a fost un autocar care n-a avut loc în pasaj din cauza aparatului de aer condiționat care bănuiesc că a fost montat ulterior achiziției și a crescut înălțimea vehiculului.

Per total, niciodată autocarele mari și tituri n-au avut loc în pasaj. Cei 15 centimetri cu care s-a coborât plafonul – din motive de siguranță – nu schimbă cu nimic situația”, a explicat Marius Coaje pentru Spotmedia.ro.