Ai un magazin online? Iată ce materiale de ambalare nu trebuie să îți lipsească!

Ai un magazin online? Iată ce materiale de ambalare nu trebuie să îți lipsească!
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/MGaFENpDCsw

Dacă deții un business online, cu siguranță știi că tot mai mulți români sunt dornici să cumpere produsele online, pentru a evita aglomerația din magazine, dar mai ales pentru a se proteja împotriva Covid-19.

Deși restricțiile au luat sfârșit, asta nu înseamnă că pandemia s-a terminat. Astfel, obișnuiți din vremea lockdown-ului, tot mai mulți români au rămas fideli comenzilor online, fie că vorbim de articole vestimentare, tehnologie, produse alimentare sau chiar bijuterii și vacanțe.

Astfel, pentru deținătorii de magazine online nu este important doar să aibă o ofertă diversificată de produse, cât și să se asigure că acestea ajung în deplină siguranță la destinatari. Astfel, pe lângă oferte, opțiunea de livrare rapidă sau un gift card, nu uita să îți îndrepți atenția și către materialele de ambalare, care trebuie alese cu mare grijă, în funcție de tipul produselor comercializate.

Astfel, ambalarea corespunzătoare este esențială pentru bunul mers al oricăui site de e-commerce, care își dorește clienți noi și păstrarea celor deja existenți, mai ales că legislația în vigoare favorizează consumatorul, care are dreptul să refuze o comandă, dacă pachetul se prezintă într-o stare deteriorată.

De ce este foarte important să îți protejezi coletele?

În primul rând, pentru că niciodată nu știi cum va fi manipulat coletul. Indiferent că lucrezi cu firme de curierat sau cu Poșta Română, cel mai bine ar fi să nu îți asumi riscuri. Deși este imposibil să eviți 100% riscul de deteriorare, atunci când optezi pentru un material de ambalare potrivit, așa cum găsești pe ambalare.com, poți reduce accidentele legate de manipulare cu până la 70%.

Mai mult, când alegi un material de ambalare în detrimentul celuilalt, trebuie să iei în considerare chiar și cel mai negru scenariu, mai ales că “paza bună trece primejdia rea”, iar alunecarea accidentală a coletului, suprapunerea cu cele mai grele sau chiar contactul cu apa pot periclita integritatea coletului tău.

Ambalarea coletelor – ce trebuie să ai în funcție de tipul produsului

Fiecare produs impune un anumit material de ambalare, despre care vom discuta mai pe larg, în cele ce urmează:

Împachetarea produselor fragile

În ceea ce privește obiectele fragile, așa cum sunt produsele din sticlă, porțelan sau chiar tablourile, este indicat să acorzi o atenție sporită ambalării. Asta pentru că sunt cele mai predispuse accidentelor, atât în timpul manipulării, cât și în cazul transportului. Astfel, ele se pot sparge, îndoi sau găuri cu ușurință.

În cazul lor, materialele de ambalare trebuie să fie alese ca să le protejeze cât mai bine împotriva depozitării neglijente sau chiar a impactului cu suprafețe dure. Odată împachetate cu folie cu bule, este extrem de important să aplici un sticker cu mesajul FRAGIL, plasat cât mai vizibil, care să atenționeze curierii și lucrătorii din depozite să manevreze cu mare grijă produsul.

În ceea ce privește ambalarea interioară, cel mai bine ar fi să optezi pentru folia cu bule, aplicată în mai multe straturi, astfel încât să fie evitată spargerea sau lovirea obiectelor între ele. 

Materiale de ambalare pentru împachetare, protecție la impact și umplerea golurilor

Din punct de vedere al împachetării exterioare, materialele de ambalare sunt mult mai variate:

  • Pungi de plastic – sunt o metodă de ambalare destul de comună, datorită prețului mic. De regulă, acestea sunt pentru coletele  în ambalaj propriu, dar sunt folosite și pentru produsele moi, cum ar fi obiectele vestimentare;
  • Plicuri groase din hârtie – cele mai multe modele au folii cu bule de aer la interior, fiind perfecte pentru produsele mici, în speciale din zona GSM – cabluri de date, stick-uri, încărcătoare, căști de telefon, huse;
  • Cutii de carton într-un singur strat – sunt o soluție economică de ambalare, iar în funcție de grosimea cartonului, pot oferi siguranță la manevrare, impact și umezeală;
  • Cutii de carton de tip dublu stratificat – sunt o variantă mai scumpă de ambalare, dar conferă coletelor o protecție mai ridicată, fiind mai des folosite în cazul produselor grele;
  • Plicurile – sunt adesea folosite pentru documente, reviste, produse de mici dimensiuni, care nu sunt casante.

Materialele de ambalare pentru a asigura rezistența la impact

Cele mai des întâlnite materiale de ambalare sunt:

  • Hârtia cerată – reprezintă o bună metodă de a umple golurile din colet, fiind și foarte ieftină, dar își dovedește utilitatea și pentru a ține departe umezeala;
  • Folia cu bule – este cea mai indicată în cazul produselor fragile;
  • Hârtia creponată sau de tip fagure – asigură un plus de rezistență la impact și păstrează forma coletului.

Ambalaje folosite pentru umplerea spațiilor goale

Cele mai des folosite sunt:

  • Hârtia maro de ambalaj – se pune mototolită, pentru a preveni deplasarea sau lovirea între produsele din colet;
  • Pernuțele de aer – sunt mai scumpe, dar sunt extrem de eficiente, mai ales că pot suporta chiar greutatea unei persoane. 
Urmăriți B1TV.ro și pe
`