Aeroportul Otopeni, incapabil să-și deservească pasagerii în plin sezon al vacanțelor. Problemele logistice au dus chiar la anularea unor curse

Publicat: 02 07. 2024, 09:56
Actualizat: 02 07. 2024, 09:59
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

În plin sezon al vacanțelor, aeroportul Otopeni are probleme logistice grave, care duc inclusiv la anularea unor curse. Recent, ANPC a amendat aeroportul din cauza temperaturilor ridicate din zona terminalelor. Instalația de aer condiționat a cedat, iar supraîncălzirea a dus la defectarea uneia dintre benzile de transport al bagajelor. Asta a declanșat probleme în lanț.

Nervi, îmbulzeală și căldură insuportabilă pe aeroportul Otopeni

Sâmbătă, 30 iunie, la ora 4 dimineața, peste 1.000 de pasageri se aflau la coadă la ghișeele Wizz Air. În jurul orei 6 dimineața, 10 curse ale companiei urmau să decoleze într-un interval de 30 de minute, către destinații din Europa, pe lângă alte zeci de zboruri planificate pentru acea dimineață.

Numai că, din cauza problemelor de pe aeroport, toate acele zboruri Wizz Air au plecat cu o întârziere cuprinsă între 30 de minute și o oră și jumătate, arată aplicația de urmărire a avioanelor Flightradar 24.

Oamenii au fost nevoiți să aștepte înghesuiți și într-o căldură insuportabilă.

Nimeni dintre cei așezați la coadă nu reușea să-și predea bagajul de cală pentru simplul motiv că banda de transport se stricase, scrie jurnalistul Emilian Isăilă pentru SpotMedia. Și asta a antrenat o reacție în lanț care a dus la amânarea curselor. Iar uneori se ajunge chiar la anularea lor.

Așa se face că timpul de așteptare pentru procedurile de îmbarcare și securitate e tot mai mare, în vreme ce prețul biletelor a crescut.
La finele lunii trecute, Compania Națională Aeroporturi București a anunțat oficial că instalația de aer condiționat a aeroportului nu mai funcționează.

ANPC a reacționat la plângerile oamenilor, amendând aeroportul cu doar 2.000 de euro. La 36 de ore de la inspecție, instalația de aer condiționat a aeroportului nu funcționa încă.

Supraîncălzirea și suprautilizarea au făcut ca una dintre cele două benzi de transport a bagajelor să se strice, fapt ce a complicat mai mult lucrurile.

Aeroportul Otopeni și companiile aeriene, în conflict

Potrivit jurnalistului Emilian Isăilă, căpitanul cursei București-Treviso a anunțat pasagerii de mai multe ori că responsabilitatea pentru întârziere e a aeroportului, nu a companiei, ceea ce arată că există tensiuni între cele două entități din cauza serviciilor proaste oferite de aerogara din București.

De altfel, pe 9 iulie, Wizz Air a decis să mute zborurile de la București către Madrid, Malaga și Sevilla pe mult mai micul aeroport Băneasa, care astfel se întoarce în circuitul internațional. Și e foarte probabil ca și alte companii aeriene să ia decizii similare din cauza problemelor logistice grave de pe Otopeni.