PERICOL LA METROU! Aerul din subteran, de 10 ori mai nociv decât limita legală. Risc crescut de îmbolnăvire (VIDEO)
Zeci de mii de români sunt zilnic în pericol, la metrou! Motivul îl repezintă chiar aerul pe care îl respiră călătorii. Potrivit unui studiu realizat de Libertatea, acesta este de 10 ori mai nociv decât cea mai aglomerată intersecție din oraș! În afară de poluarea aerului, în orele de vârf, și concentraţia de dioxid de carbon este periculos de ridicată! Specialiştii atrag atenţia că în timp, concentraţia crescută de dioxid de carbon poate favoriza boli grave pentru cei care călătoresc frecvent cu metroul, inclusiv cancer pulmonar.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Cea mai gravă situaţie este pe Magistrala 2, între Berceni şi Pipera. În staţia de la Piaţa Unirii 2 s-au înregistrat, la primele ore ale dimineţii, nu mai puţin de 680 micrograme de particule de praf. Fiind atât de subţiri, pătrund adânc în plămâni, iar organismul le consideră bacterii şi încearcă să le omoare. Asta produce, pe termen scurt, o inflamare a ţesutului pulmonar. În timp, specialiştii avertizează că pot favoriza chiar apariţia cancerului. Practic, aerul de la metrou este de 10 ori mai nociv decât limita legală. Cu toate acestea, oamenii susţin că nu au încotro şi nu pot renunţa să călătorească cu metroul…
„Tot o sa merg. Decat sa stau doua ore in trafic, mai bine imi tin putin respiratia” a spus un bucurestean.
Unii spun că ştiu situaţia şi şi-au găsit metode de protecţie.
“Folosesc masca pentru eliminarea particulelor. Poti sa mai faci fata cu masca. Respiri mult mai usor cand iesi, esti mai putin obosit”, a spus un alt calator.
Acelasi studiu arata că la orele de vârf, în vagoanele de metrou unde se îngrămădesc zeci de mii de călători, concentraţia de dioxid de carbon atinge în câteva zeci de secunde, după închiderea uşilor, 2.000 ppm. Nivel la care încep să apară durerile de cap, ameţeala şi unele persoane chiar îşi pierd conştienţa.
Şi poluarea fonică ridică probleme. Nivelul de zgomot este unul foarte ridicat, în mai multe zone. Vagoanele vechi fac ca zgomotul înregistrat să depăşeşească uneori şi 100 de decibeli.