Directorul STB, Adrian Criț, a declarat vineri, pentru B1 TV, că primul tramvai nou achiziționat a ajuns în Capitală luna aceasta, conform contractului, pentru testare, urmând ca din august să fie aduse câte 4. În total, Primăria Capitalei a achiziționat 100 de tramvaie de la Astra Arad. Criț a vorbit și despre modernizarea peroanelor, în contextul în care aceste noi vehicule sunt mai lungi decât cele acum aflate pe traseu.
Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Drumurile noastre”, moderată de Ștefan Etveș pe B1 TV.
Criț a susținut că tramvaiul nou de la Arad, adus recent în Capitală, va fi testat trei luni, el fiind capăt de serie.
„Tramvaiele noi ajută STB prin reducerea costurilor. Pe 5 ani, mentenanța e asigurată gratuit de furnizor, iar cosumul energetic e la jumătate decât ce are acum un tramvai”, a mai precizat acesta.
Șeful STB a spus apoi că din august trebuie să ajungă în București câte patru tramvaie pe lună.
De asemenea, pe liniile 40 și 55 vor fi reparații capitale, investiția urmând a se ridica la circa un miliard de lei.
Întrebat de ce e prea lung tamvaiul și sunt prea scurte peroanele, Adrian Criț a explicat faptul că, potrivit studului de oportunitate, trmvaiele mai lungi prezintă mai multe avanjate: accesibilitatea și siguranța pentru călători, reducerea emisiilor poluante și mărirea numărului de pasageri transportați. De asemenea, consumul energetic este mai mic.
Contractul a fost semnat în 2018, iar finanțarea europeană a venit cu măsuri complementare: „se dorește modernizarea unor linii de tramvai. (…) Trebuie efectuate și lucrări de modernizare la anumite peroane și trebuie integrat sistemul de management al traficului pentru toate liniile de tramvai pe unde aceste noi vehicule vor circula”.
Criț a mai spus că atunci când a ajuns în STB, în martie 2021, nu exista niciun studiu de fezabilitate pentru moernizarea liniilor sau vreun proiect de refacere a peroanelor.
„Vorbim de mai multe linii de tramvai, opt linii. Modernizarea peroanelor nu implică niște costuri financiare foarte mari. Anul trecut au fost decontate sumele pentru modernizarea a opt peroane.
Anul trecut s-au finalizat 8 peroane, anul acesta se vor finaliza celelalte 14. Ieri, în ședința Consiliului General, s-a aprobat suma necesară pentru modernizare cu un termen de implementare de 4 luni.
Trustul de Clădiri Metropolitane aplică acest contract de la muncipalitate și va efectua modernizarea acelor peroane de pe linia 41. Se va implementa până când sosesc tramvaiele. (…) Practic, la momentul când o să vină tramvaiele, peroanele vor fi modernizate”, a mai declarat Adrian Criț, directorul STB, pentru B1 TV.