Academia Română cere introducerea culturii folclorice în învățământul preuniversitar, oferindu-și sprijinul pentru soluționarea problemelor din sistemul educațional
Academia Română a trimis Ministerului Educației un memoriu prin care îi cere să introducă elemente de cultură folclorică în programa de studiu preuniversitară. Totodată, Academia și-a exprimat dispoziția de a se implica în problemele cu care se confruntă învățământul românesc, informează Mediafax.
Memoriul a fost semnat de 17 persoane, printre care 4 filialei ai Academiei din Iași, trei cadre didactice din mediul universitar şi alte şapte din mediul liceal, cărora li s-au alăturat reprezentanţi ai Muzeului Etnografic al Moldovei şi ai Asociaţiei Art – Meşteşugurile Prutului.
Aceșia au propus Ministerului consultață și sprijin în redactare documentelor ce privesc predarea literaturii populare în cadrul învățământului preuniversitar. Printre recomandările acestora se numără și crearea unei programe generale pentru predarea limbii și literaturii române, un număr mai mare de ore destinat studierii literaturii populare, dar ș alegerea unor texte reprezentative și adecvate fiecărui nivel de școlarizare.
Semnatarii memoriului au semnalat și faptul că modalitatea de prezentare a folcorului în manualele școlare aprobate de minister este una învechită și clișeică.
Inițiativa academică vine după recentele stipulări ale Comisiei Europene care îndeamnă guvernele să se implice în salvarea și îmbpgățirea patrimoniilor culturale naționale.