A început haosul: S-a închis traficul de pe Valea Oltului. Care sunt rutele ocolitoare
Circulaţia rutieră pe DN 7, Valea Oltului, se închide, începând de luni dimineaţă, timp de o lună. Maşinile nu pot circula în intervalul 06.00 – 20.00, cu excepţia celor ale instituţiilor de intervenţie, care vor fi însoţite de echipaje ale constructorului. Riveranii beneficiază de două intervale speciale pentru a se putea duce/ întoarce de la serviciu.
Construcţia celor două secţiuni nu mai poate fi amânată
”Pentru executarea lucrărilor de defrişare a versantului aflat în zona de protecţie a DN 7, pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000, se va institui măsura de închidere a circulaţiei rutiere zilnic în intervalul orar 06:00 – 20:00,”, anunţă CNAIR.
Compania a precizat că lucrările care urmează a fi efectuate sunt esenţiale. ”Construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti este esenţială pentru România.
În lungime de 122 de km, această autostradă face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Coridorul Rin – Dunăre). Marea majoritate a transporturilor de persoane şi de mărfuri pe ruta Est – Vest (Constanţa – Nădlac) tranzitează acum această zonă pe DN7, în condiţii care nu oferă suficient confort şi siguranţă rutieră.
De aceea, construcţia celor două secţiuni care traversează Carpaţii nu mai poate fi amânată! Secţiunea 2 (Boiţa – Cornetu) este una dintre acestea, iar de operaţiunile de defrişare a versantului (derulate în perioada 08 iulie – 09 august) depind următoarele etape ale construcţiei care trebuie finalizată în 2028”, a mai precizat CNAIR.
CNAIR propune variante ocolitoare
Compania propune variante ocolitoare pentru toate tipurile de vehicule. Variante propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit: Pentru relaţia Bucureşti – Veştem (Sibiu) şi retur: Bucureşti → A3 → Ploieşti → DN1A → Braşov → DN 1 → Veştem – intersecţie cu DN 7Pentru relaţia Piteşti – Braşov şi retur: Piteşti → DN73 – A3 → Râşnov → Braşov.
Pentru relaţia Bucureşti – A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur: Bucureşti → A1 → Piteşti → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1.
Totodată pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative: Bucureşti → A1 → Piteşti → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiaşi → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1Bucureşti → A1 → Piteşti → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1Bucureşti → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiaşi → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1Bucureşti → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1.
Circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242 + 600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfăşura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.
Pentru autovehiculele cu MTMA
În intervalele orare 7:30 – 8:00 şi 16:30 –17:00 executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia.
Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului
Ei au adăugat că pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe acest sector de drum, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art.32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum şi a autovehiculelor speciale de transport pacienţi.
Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.
Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău – Braşov, al autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 t.
De asemenea, au fost luate măsuri astfel încât pe variantele recomandate şi propuse, în toată această perioadă, să nu fie instituite alte restricţii de circulaţie ce ar putea afectă fluenţa şi siguranţa circulaţiei, iar acolo unde există acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (aşa cum este cazul restricţiei de circulaţie instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localităţii Vlădeni, unde circulaţia se desfăşoară semaforizat şi cu piloţi de trafic pe o singură bandă în dublu sens).
CNAIR a menţionat că lucrările ce se efectuează în acest moment urmează a fi finalizate în aproximativ două săptămâni, continuarea lor fiind reluată după ridicarea restricţiilor de pe DN7.
Reprezentanţii CNAIR roagă participanţii la trafic să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă, şi să utilizeze şi variantele de traseu propuse pe următoarele relaţii: Făgăraş →DN1 → Şercaia → DN73A → Braşov şi returFăgăraş →DN1 → Şercaia → DN1S → Hoghiz → DN13 → Braşov şi retur