Un bărbat din Hunedoara a rămas fără 167.000 de lei, după ce a fost înșelat de un fals broker, pe Internet. El voia să cumpere acțiuni în valoare de 1.261 de lei la o societate de notorietate din țară, însă, când și-a verificat cardul, a observat că îi lipsesc aproape 167.000 de lei, relatează Agerpres.
Totul s-a întâmplat marți, 16 ianuarie, când bărbatul din Geoagiu a văzut un anunț pe Internet potrivi căruia, cu doar 1.261 de lei, puteau fi cumpărate acțiuni la o societate comercială din România.
După ce a completat un formular online cu datele personale, bărbatul a fost contactat de un așa-zis broker. Ca să devină acționar la compania respectivă, victima trebuia să își instaleze trei aplicații de control și acces la distanță pe telefonul mobil. A ascultat toți pașii pe care broker-ul i-a zis, iar după s-a văzut nevoit să plătească suma de 1.261 de lei, reprezentând „valoarea acțiunilor” cumpărate.
După aproape trei ore de discuții cu broker-ul, pe telefonul bărbatului au apărut mai multe reclame, moment în care victima și-a dat seama că ce se întâmplă nu este în regulă. Ulterior, el a sunat la bancă și a cerut să-i fie blocate conturile.
Când a mers la bancă, bărbatul a aflat că i-a fost retrasă, în total, suma de 167.795 de lei.
Mai apoi, victima a fost la poliție pentru a reclama înșelăciunea. Polițiștii au deschis dosar penal pentru acces ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.
În ultima perioadă, utilizatorii rețelelor se socializare s-au confruntat cu mai multe încercări de fraudare a conturilor bancare, motiv pentru care Directoratul Național de Securitate Cibernetică a emis o serie de recomandări:
✅Verificați mereu cu atenție sursa mesajelor sau a notificărilor primite!
✅Oricând aveți suspiciuni, verificați link-urile sau atașamentele pe care urmează să le accesați cu o soluție de securitate (ex: virustotal.com, scamadviser.com)
✅Raportați astfel de email-uri către instituția impersonată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra activității frauduloase.
✅ În cazul în care ați introdus date sensibile, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la [email protected]) și notificați DNSC (telefon 1911 sau [email protected])
✅ Nu în ultimul rând, contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!