Examenele de selecție ale elevilor, pe care colegiile naționale le-ar putea organiza conform actualelor prevederi din proiectul noilor legi ale educației, vor oferi mai puține șanse de admitere elevilor din medii dezavantajate, afirmă aproape 70% dintre profesorii participanți la un sondaj World Vision România, potrivit unui comunicat de presă.
Organizația atrage atenția că „o astfel de măsură este neconstituțională și discriminatorie fiindcă limitează accesul la învățământ obligatoriu, de calitate pentru toți copiii”, scrie Edupedu.ro.
La consultarea publică pe tema proiectului Legii Învățământului Preuniversitar au participat aproape 3.400 de respondenți, în perioada 25-31 iulie.
Doar 29% dintre profesorii respondenți consideră că elevii din mediile vulnerabile își păstrează aceleași șanse de admitere dacă colegiile naționale își vor face propria selecție printr-un examen distinct de admitere.
În schimb, 67% dintre respondenți spun despre copiii din mediile dezavantajate că nu vor mai avea aceleași șanse ca în prezent, iar 5% au preferat să nu-și exprime un punct de vedere.
70% dintre profesori consideră ar trebui să existe clase/grupe de excelență și în alte unităţi de învățământ liceal, pe lângă colegiile naționale. World Vision atrage atenția că în actualul proiect de lege, noțiunea de excelență este legată doar de colegiile naționale.