7 greșeli ale angajatorilor care pun angajații pe fugă

7 greșeli ale angajatorilor care pun angajații pe fugă

Niciun business nu poate funcționa fără angajați buni. Este important ca angajatorul să îi găsească, dar provocarea cea mai mare este să reușească să îi păstreze pentru o perioadă cât mai lungă de timp.

Retenția de personal este, uneori, cheia funcționării la parametrii normali pentru firmele mici. Costurile cu recrutarea sunt de obicei mari, iar schimbările dese în rândul personalului au un impact negativ asupra echipei și a relațiilor cu clienții.

Sunt situații în care le spui din când în când că sunt valoroși pentru tine și, totuși, te trezești cu o demisie pe masă fără să înțelegi ce se întâmplă. Uneori plecarea nu are legătură cu tine sau cu ce se întâmplă în echipă, iar aceste lucruri nu le poți controla. Dar sunt și momente când tu sunt greșeli pe care le face managerul. Iată care sunt acelea:

Greșeli ale angajatorilor. Nu plătesc suficient

Chiar dacă vorbim de firme mici, managerul trebuie să țină cont de faptul că angajații vin la serviciu în primul rând pentru că au nevoie de bani ca să plătească facturi, să cumpere mâncare și să se întrețină, în general. Sunt și alți factori importanți, dar banii sunt în top.

Pentru angajați măsura valorii este primirea unui salariu comparativ cu cel de pe piață. Uneori este necesar să fie chiar un pic mai mare. Este de înțeles că o firmă mică, despre care poți afla pe termene.ro, nu are un buget de salarii foarte mare, dar pe de altă parte niciun angajat nu are obligația să stea într-un loc dacă poate obține mai mulți bani în alt loc.

Greșeli ale angajatorilor. Nu ofertă traininguri

Un angajat bun nu a ajuns așa dintr-un accident sau peste noapte. A trecut printr-o serie de cursuri și a învățat în fiecare zi câte ceva. Din acest lucru un angajator trebuie să înțeleagă că trebuie să caute oportunități de traininguri în mod constant. Îi poate trimite la conferințe, le poate plăti anumite certificări sau îi poate pune în legătură cu persoane cu mai multă experiență din industrie. Temerea că ar putea pleca în altă parte este întemeiată, dar merită asumat riscul.

Greșeli ale angajatorilor. Nu oferă suficiente provocări

Angajații cu adevărat profesioniști caută să își pună în valoare cunoștinețele și nu sunt chiar mulțumiți dacă vin la serviciu și fac același lucru în fiecare zi. Managerul trebuie să le ofere provocări constante. Acest lucru nu înseamnă că vor să lucreze mai mult, ci doar să rezolve probleme mai complicate.

Greșeli ale angajatorilor. Nu le respectă timpul

Angajații buni sunt cei care sunt contactați prima dată atunci când apare o situație dificilă. Managementul își pune toată încrederea în ei că pot rezolva problema, dar în multe situații ajung să le încarce foarte mult programul. Este important să le fie respectată fișa postului și să nu fie deranjați în timpul liber.

Greșeli ale angajatorilor. Impun un program fix, foarte strict

Multe dintre joburi pot fi făcute de oriunde. Dacă ai un angajat bun care a dovedit că își face treaba este bine să fie lăsat să își facă propriul program. Evident, există ședințe, dar în rest nu trebuie judecat după câte ore stă la birou.

Greșeli ale angajatorilor. Nu este apreciat suficient

În majoritatea cazurilor, managerii cred că un salariu mare este suficient pentru un angajat. Totuși, oamenilor le place să audă că fac treabă bună și este bine să li se spună câte un compliment din când în când. Recunoașterea este bună oricând.

Greșeli ale angajatorilor. Nu ceri suficient feedback

Angajații buni au și idei valoroase, dar dacă nu discutați suficient de des nici nu le vei afla. Pe lângă asta este necesar să fie întrebați din când în când cum se simt la job.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`