1,8 milioane de euro din partea Comisiei Europene pentru programe de cultură și media

1,8 milioane de euro din partea Comisiei Europene pentru programe de cultură și media
Foto: ArtInfo.com

Comisia Europeană a propus un fond în valoare de 1,8 miliarde de dolari prin care se vor consolida programe de cultură și media într-o încercare a de a inspira deschiderea publicului vizavi de cultura europeană.

Comisia Europeană a prezentat, marţi, noile sale planuri vizând plasarea publicului, precum şi a artiştilor, în centrul noului său program „Europa Creativă”, destinat sectoarelor culturale şi creative.

Bugetul, menit să lărgească implicarea publicului în proiecte sprijinite prin fond european, esre prevăzut pentru perioada 2014-2020.

Programul va sprijini 8.000 de organizaţii culturale şi va permite unui număr de 300.000 de artişti şi profesionişti ai culturii să îşi prezinte operele peste hotare şi să acumuleze o experienţă internaţională. De asemenea, va oferi finanţare pentru traducerea a peste 5.000 de cărţi, scrie Mediafax.

„Trebuie să ne sporim eforturile pentru a suscita interesul publicului faţă de cultura europeană şi pentru a proteja diversitatea. În acest scop, trebuie să-i ajutăm pe artişti şi pe alţi profesionişti să ajungă la un public nou, în ţara de origine şi în afară, să-şi reevalueze relaţia cu publicul existent şi să-şi diversifice publicul. Dacă dorim să-i iniţiem pe tineri în cultură, trebuie să ne gândim la modalităţi noi de a realiza acest lucru. Altfel, riscăm să compromitem diversitatea culturală şi beneficiile acesteia pentru economie şi incluziunea socială”, a declarat, marţi, Androulla Vassiliou, comisarul european responsabil de domeniul educaţiei şi culturii.

În cadrul conferinţei „Cultura în mişcare”, care a început luni, la Bruxelles, şi se va încheia miercuri, şi care reuneşte aproximativ 1.000 de reprezentanţi din sectoarele culturale şi creative, sunt prezentate 23 de proiecte, sprijinite în principal prin programele Cultură şi Media ale UE, care ilustrează diferite modalităţi prin care se poate ajunge la un public mai larg şi mai diversificat.

Pe 26 septembrie, Comisia a prezentat o strategie intitulată „Promovarea sectoarelor culturale şi creative pentru creştere economică şi crearea de locuri de muncă în UE”. Obiectivul este de a creşte potenţialul de export al acestor sectoare, precum şi de a maximiza beneficiile secundare pentru alte domenii precum inovarea, Tehnologiilor de Informare şi Comunicare (TIC) şi reabilitarea urbană. Strategia prevede măsuri destinate să stimuleze dezvoltarea competenţelor, accesul la finanţare, promovarea de noi modele de afaceri, lărgirea publicului, accesul la pieţe internaţionale şi îmbunătăţirea legăturilor cu alte sectoare.

Programul „Europa creativă”, care a fost făcut public pe 23 noiembrie 2011, cuprinde actualele programe Cultura, Media şi Media Mundus, va sprijini sectoarele culturale şi creative cu un buget de 1,8 miliarde euro (cu 37 la sută mai mult), acesta urmând să se concentreze pe sprijinirea organizaţiilor şi întreprinderilor care funcţionează transfrontalier şi sunt puternic legate de promovarea diversităţii culturale şi lingvistice.

De asemenea, programul ar aloca peste 900 de milioane de euro pentru a susţine sectorul cinematografic şi al audiovizualului – domeniu cuprins în actualul program Media – şi aproape 500 de milioane de euro pentru cultură.

Programele UE existente în educaţie şi tineret au avut mare succes în stimularea mobilităţii. De exemplu, 2,5 milioane de studenţi au beneficiat de pe urma sprijinului UE pentru studii şi stagii în întreprinderi în alte ţări, prin intermediul programului Erasmus.

Finanţarea prin noile programe va fi completată printr-un sprijin semnificativ pentru educaţie, formare profesională şi cultură prin intermediul „Orizont 2020” şi prin fonduri structurale.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`