Biletele pentru cursele Wizz Air se majorează în medie cu șase euro pentru a recupera creșterea de 25% a costurilor de operare, reprezentând un milion de euro pe lună. Scumpirea are loc din cauza mutării zborurilor low-cost pe Aeroportul Otopeni din 25 martie, a anunțat operatorul Wizz Air citat de Mediafax.
„În ultimii cinci ani taxele de aeroport din Bucureşti aproape că s-au dublat şi pe Otopeni sunt cu 25% mai mari faţă de Băneasa. Din păcate va trebui să transferăm aceste costuri la pasageri. Dacă ar trebui să recuperăm în totalitate creşterea ar trebui să majorăm preţul biletelor cu aproximativ 4%, adică în medie şase euro pe bilet, maxim zece euro. Este dificil de estimat pentru că piaţa dictează nivelul tarifelor. Dacă pe un segment creştem preţul cu 10%, e posibil ca cererea să scadă cu 30% pentru că piaţa de low cost este una sensibilă”, a declarat, într-o conferinţă de presă, chief financial officer al companiei, Mike Powell.
Powell a anunțat și că, până la începutul verii, Wizz Air va cumpăra două aeronave Airbus, o investiție de 100 de milioane de euro. Aeronavele vor deservi hubul din București, flota Capitalei urmând să fie formată din șase avioane.
Datorită creșterii capacității de transport, compania va introduce patru noi destinații – (Budapesta, Palma de Mallorca, Verona şi Memmingen în sudul Germaniei – iar frecvența curselor va crește de asemenea cu 22, la un total de 123 zboruri pe săptămână.
Operatorul Wizz Air a transportat anul trecut 2,7 milioane pasageri din România, în creştere cu 29% faţă de 2010, depăşind traficul realizat de liderul pieţei, compania de stat Tarom, de 2,19 milioane pasageri.