După ce cardurile de vacanță pentru 2022 au început să fie încărcate începând cu luna mai, acest fapt a condus spre o creștere a căutărilor pentru vacanțe în România, mai ales că acestea sunt valabile doar în țară.
Atât distribuirea voucherelor de vacanță pentru 2022, cât și expirarea tichetelor nefolosite din anii anteriori (din 2019 și 2020) la finalul lunii iunie, au condus spre această creștere a numărului de rezervări în țară, conform well-street.ro.
„În decembrie 2021, Guvernul României a luat o decizie foarte inspirată pentru turismul național – aceea de a prelungi perioada de valabilitate a voucherelor din 2019 și 2020 până în luna iunie a acestui an, astfel încât mai mulți români să profite de ele pentru vacanțe în țară. De exemplu, numărul rezervărilor în iunie a crescut cu 140% în comparație cu anul trecut, iar asta se datorează faptului că a fost ultima lună în care au putut fi utilizate voucherele din anii trecuți‟, spune Tímea Imecs-Ambrus, director de dezvoltare Travelminit.
De asemenea, tichetele vechi au contribuit mult la creșterea cererilor mai ales în luna iunie. Astfel că, pentru a nu pierde oferta, turiștii români au profitat de voucherele rămase și au făcut rezervări în special la malul mării. În acest fel, în luna iunie operatorii din turism au înregistrat cea mai mare creștere din ultimul timp.
Vezi această postare pe Instagram
Cât despre rezervări, datele Travelminit.ro arată cele mai căutate destinații pentru sezonul estival. Astfel că, 35% dintre rezervări în cele mai mari orașe, 22% din rezervări au fost făcute pentru litoral, 14% la munte și 12% în stațiunile balneoclimaterice.
În luna iulie, tarifele medii pentru o noapte de cazare au crescut cu 24% la nivel general față de anul precedent.
Tariful mediu pentru o noapte de cazare la mare a crescut de la 118 lei în 2021 la 143 lei în anul acesta, reprezentând astfel o creștere pentru litoral cu 21%. Creșteri au fost înregistrate și la munte: de la 98 la 118 lei pentru o noapte de cazare la munte (cu 25% mai mult), conform sursei citate.